Wat is een alternatief voor opdrukken (push up's)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met welk doel?

Antwoorden (7)

zwemmen
fietsen
en vanaf de muur jezelf 'af-zetten'
opdrukken is tamelijk belastend.
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik fiets met m'n benen, net als de meeste andere mensen :)
Maar idd; zwemmen en tegen de muur afzetten zijn goede alternatieven (vooral zwemmen).
Optrekken aan een rekstok oid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij optrekken aan een rekstok gebruik je je biceps, in plaats van je triceps bij het opdrukken.. verder gebruik je weer je buik en je borst, dus qua "mooie" spieren (spierballen) is dit zelfs beter dan opdrukken!
Bankdrukken en smal bankdrukken, maar je hebt dan wel een bankje en een halter met gewichten nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1) trekveer : kán als *alternatief* voor de schouder- en bovenste borstspieren worden gebruikt
2) halter met gewichten (borstspier-ontwikkeling en tevens voor schouderspieren: de halter gestrekt naar boven optillen terwijl je ligt.

Dit kunnen wel als alternatieve oefeningen worden gebruikt.

Ikzelf gebruik,naast pushups ook deze oefeningen,hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crunsus benen kruisen en dan buikspieren goede manier bij mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met opdrukken train je voorral met het omhoog duwen van jezelf je triceps (achterkant arm) en je borst. Je zult andere oefeningen moeten doen waarmee je een duw beweging maakt. Wanneer je in de sportschool traint is bankdrukken heel effectief ( op schouderbreedte laag gewicht ). Anders zou ik denken aan zwemmen of dips. Dips heb je alleen een rek bij nodig en dan plaats je je armen daar op en je benen gekruist en dan til je je lichaam als het ware omhoog en omlaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga gewoon naar een goede sportschool, daar geven ze je alle advies wat je wilt weten.