Leuke ideeen gevraagd om kinderen tot ca. 12 jaar te vermaken tijdens familiefeest.

Binnenkort zijn wij aan de beurt om de jaarlijkse familiebarbecue te houden. Daarbij komen ook een aantal kinderen tot ca. 12 jaar mee die er natuurlijk niks aan vinden om de hele avond bij de oudere mensen te zitten.

Heeft iemand nog leuke ideeen om ze die avond een beetje te kunnen laten vermaken? Er komt al een tekentafel met stiften en krijtjes ed, maar voor de rest heb ik eigenlijk nog geen idee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.5K

Het beste antwoord

Ik zat aan de barbecue te denken.
Misschien is het ook leuk om marsmallow's te kopen, die de kinderen dan aan een stokje kunnen doen en bbq-en.
Wat jongere kinderen vinden het ook altijd wel leuk om b.v. geschminkt te worden, maar dan moet je natuurlijk wel iemand hebben die dit wil doen.
Vind je het belangrijk dat de kinderen steeds buiten erbij blijven? Want anders zou je binnen ook een leuke kinderfilm op kunnen zetten.
Wat ook leuk is, is om de kinderen met Nibb-it chips een ketting te laten rijgen.
Heb je nog wat oude make-up? Leg dat er neer voor de meiden. Kunnen ze zichzelf en elkaar lekker optutten.
Je zou ook aan wat ouders van de kinderen die komen kunnen vragen of ze wat speelgoed mee willen nemen.
B.v. blokken, auto's, barbies, twister, memory, kleurboeken en stiften en ander speelgoed waarvan de ouders denken dat het leuk is voor hun kroost. Zij kennen hun kinderen tenslotte het beste en weten dus wat de kids leuk vinden. Als ze dan naar huis gaan, ruimen ze ook zelf het speelgoed weer op. Handig toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Huur iemand in, die de kinderen komt schminken..
Geef ze een wegwerpcamera, en organiseer een wedstrijd wie de leukste fotos maakt die avond..
Een springkussen huren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verzin spelletjes die ze (eventueel met jullie) kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, gewoon wat aardige spelletjes, hoeft niets te kosten om kinderen te vermaken.
Goochelaar,karikatuurtekenaar(leuke) clown. Is dat misschien iets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, prima antwoord
Ik weet niet hoe groot de tuin is, maar je zou een minidisco kunnen inrichten, waar ze zelf muziek kunnen draaien en dansen (wel even de buren waarschuwen). Dat kun je ook binnen doen, in een aparte kamer.
Als dat geen optie is, kun je ze ook dvd's laten kijken, dat vinden de meeste kinderen prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ze een speurtocht doen door het huis met verschillende opdrachten waarbij de beloning in een kamer ligt waar ze lekker mee kunnen spelen.

Geef ze een opdracht, bijv. het instuderen van een dans/lied, en dat aan het einde van de avond voor de volwassenen opvoeren in verschillende groepjes. Het winnende groepje krijgt een prijs. Leuk is dan als je bijv. ook wat verkleedkleren hebt liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed bedacht +1
een hoekje met kussens en strips of oude kindertijdschriften.
De allerallernieuwste DVD huren of kopen
Krant of poster laten maken over de barbecue
Geef ze een fototoestel en laat hen verslaggever zijn
je zult versteld staan van het resultaat ( iedereen zal er foto's van willen hebben)