Kan je zo hoog van een waterval vallen en het overleven (video)?

Zie dit filmpje, is dit echt denk je? http://www.zie.nl/videos/kajakker-stort-zich-van-enorme-waterval/m1bztcrfvtkz

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Het beste antwoord

als je goed kijkt. onder aan de waterval is een witte watermassa. dat dient als luchtzak, als je daar in springt heeft het impact effect een factor van -8, ten opzichten van het springen in stilstaand water. van dezelfde hoger. + onder een waterval is het gesteente weggeslagen door de impact van het water. het is hier dan ook dieper dan je denkt. het is goed mogelijk om dit soort sprongen te overleven. zolang je maar zo rechtmogelijk op je voeten land, in die witte water massa.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

In principe is dit zeker mogelijk. Er zijn gevallen bekend van mensen die uit vliegtuigen op enkele kilometers hoogte vielen zonder parachute en het (weliswaar tenauwernood) overleefden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb het gezien en denk dat diegene 3 engeltjes om zich heen had of 9 levens heeft! Maar volgens mij kun je dit wel overleven, afhankelijk van hoe je in het water terechtkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mwa zou best kunnen! Je moet aardig gek zijn, dat wel. Maar wanneer t water eronder diep genoeg is hoeft dit geen problemen te geven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou als je het filmpje afkijkt heb je meteen je antwoord
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat is echt mogelijk. Vorige week was er nog iemand van de Niagra falls gesprongen om zelfmoord te plegen, die dat (per ongeluk) overleefde. De truc is dat je niet landt op gewoon stilstaand water, want dan zou je dood zijn, maar het water beweegd ook en je stroomt als het ware met het water mee naar beneden en als je geland bent ook weer omhoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk helemaal van af hoe je terecht komt.
Je kan het misschien wel een beetje vergelijken met personen die een ernstig auto-ongeluk gehad hebben en hun lichaam als het ware 'zo slap een dummy' was, waardoor er weinig wrijving ontstond tijdens de impact en daardoor zonder weinig letsel het overleefd hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je van een waterval valt, heb je dezelfde snelheid als het vallende water. De impact van het vallende water zorgt voor een 'zachte' landing. Zelfmoordpogingen in de niagara watervallen zijn wel eens mislukt door dit effect.

Wanneer je van grote hoogte in vlak water valt is het wateroppervlak even hard als beton, geen aanrader...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
doordat het water met de persoon meebeweegt de waterval af, en ook bij de landing op het 'vlakke' water kan hij het overleven.

Vincent Icke legde dit op 16 maart uit in DWDD
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoogst overlevende val in water is hoger dan 1km, dus dit is zeker mogelijk.