Waarom is lopen in een opblaasbal op het water nou lastig voor velen?

Zie ook eens: http://www.youtube.com/watch?v=A0e4OJSAuMA, en zie dat het lastig is voor die kindertjes om erin te lopen.

En sommigen weer wel? Zie hiervoor: http://www.youtube.com/watch?v=0cf8P5M9-SY

Hoe kan dat, en waar zit dit verschil nou in?
En hoelang kan je eigenlijk in zo'n bal zijn, totdat je je laatste adem uit zou blazen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Eerste filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=A0e4OJSAuMA, link was stuk...

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=A0e4OJSAuMA
komma aan het eind weg. Rare link-generator hier op de site :-P..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een komma achter je eerste link waardoor die het niet doet...

Het beste antwoord

Op het moment dat je kleine lichte stapjes neemt als je in zo een bal zit, zijn er minder schommelingen. Dat vereist concentratie en veel spierkracht. Zorgen dat alles zoveel mogelijk in evenwicht is door de kleine stapjes zorgt ervoor dat de indruk in het water minder diep is als dat je grote grove stappen en sprongen maakt.

Hoelang je in zo een bal kan zijn heeft te maken met meerdere factoren zoals grote van de bal, de mate van inspanning en dus zuurstofgebruik, de grote van de persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het vooral te maken heeft met je evenwichtsgevoel.
Daarbij is het natuurlijk ook van belang dat je niet sneller of langzamer loopt dan de bal rolt. Het blijft natuurlijk een bal en als die eenmaal in beweging is dan is die een stuk moeilijker te stoppen. Je moet dus als het ware in beweging blijven met de bal.

Hoe lang je in zo'n bal kan ademen? Lucht bevat 21% zuurstof. Uitgeademde lucht bevat nog steeds 17% zuurstof, waar we ook nog makkelijk op kunnen leven.
Ik denk dat je het dus best wel even kunt uithouden. Daarbij denk ik dat de mensen die langs te kant staan hier wel een berekening van hebben gemaakt en iemand nooit langer in die bal laten dan mogelijk is.