Als je eieren eet om spiermassa te kweken, mag je de dooier niet mee opeten. Waarom niet?

Als je eieren eet om eiwitten binnen te krijgen om spiermassa te kweken en een afgetraind lichaam te krijgen. Staat er op veel forum's bij dat je de dooier beter niet mee opeet. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Kimath
12 jaar geleden
Op 15 jarige leeftijd moet je daar niet zo fanatiek mee bezig zijn, je lichaam is nog in de groei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, het lijkt wel alsof dat 10 keer op een dag gezegd moet worden.

Antwoorden (2)

Omdat ze op die forums te weinig verstand van voeding hebben. Ze zijn bang dat je dik wordt van het eigeel, maar dat is echt onzin.

Tevens zitten de meeste eiwitten juist in het eigeel, dus gewoon lekker opeten en je niet gek laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je zeker? soms lees je iets over cholesterol... maar ik weet niet echt wat dit betekend :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben zeker. Mensen laten zich onnodig bang maken voor hoge cholesterol. Al eet je 10 eieren per dag, hoeft dat nog geen enkel probleem op te leveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Conan, dat is het hem juist. Het feit "hoeft niet" kan voor een fantieke bodybuilder al voldoende te zijn om het niet te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste is zeker waar. Als ik een bodybuilder wijs maak dat hij elke maand een centimeter breder kan worden door het eten van koeienstront zul je hem regelmatig in het weiland kunnen vinden. Die lui zijn soms zo fanatiek bezig dat het gezond verstand steeds verder te zoeken is. Daarom grijpen ze dan ook vaak naar steroïden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha! Ik zie ze al staan. :-)) Kan helaas maar 1x plussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct! Ik denk inderdaad dat cholesterol/vetfobie de oorzaak is. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahahahahahaha koeienstront hoe bedenk je het? Xie oja +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, koeievlaai dan...:)
Het gene wat Conan zegt is waar, eigeel word meestal vermeden omdat er tot tegenstelling van eiwit vet in eigeel zit.
Maar van eiwit is ongeveer 90% water en 10% proteïne, maar in eigeel zit 18% eiwit.
Een lichaam heeft ook vetten nodig voor optimale verbranding dus dat beetje eigeel kan je gewoon opeten, maar zoals met alles (ook gezonde dingen) alles waar "teveel" voorstaat is niet goed.