Hoe moet je fitnessapparatuur gewichten goed afstellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Als je 3 sets van 12 per keer doet, dan moet je het zo afstellen dat je het net volhoudt. Er wordt ook gezegd dat als je het twee keer 15 keer kan, dat dat het juiste gewicht is. Verder voel je zelf aan of het te zwaar is of niet: als het echt niet lukt, moet je het niet doen omdat je het anders gaat forceren. Als het te makkelijk gaat, wat je dus zelf het beste voelt, kan je het wat zwaarder instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je echt zelf uitzoeken. Wat ik hierboven heb verteld, zorgt ervoor dat je grotere spieren krijgt. Ik kan wel zeggen dat je 40 kilo voor je biceps moet gaan gebruiken, maar dat is per persoon verschillend en we weten niet hoe sterk je al ben. Als je gewoon volgt zoals ik het hierboven heb verteld, dan zullen je spieren groeien en zul je sterker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichte gewichten en veel herhalen: duurtraining. Zware gewichten en weinig herhaling: krachttraining. Als je net begint, is het beter om duurtraining te doen. Hierdoor krijg je overal wat meer spieren en zorg je ervoor dat je alles een beetje onder de knie krijgt. Als je echt een stuk gespierder ben en je wilt meer kracht erbij hebben en je spieren goed onderhouden, moet je krachttraining doen. Maar dan ben je wel een jaar/paar jaar verder voordat je dat echt alleen maar moet doen. Dus voor nu is het beter om wat lichtere gewichten en herhaling te doen.
Kimath
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent Peter, maar als je nog in de groei bent moet je geen krachttraining doen. Is dan slecht voor je lichaam, je krijgt er o.a. striae van.
Het eerste wat je moet doen is met weinig kilo,s de beweging goed afmaken en dan de kilo,s opvoeren tot de oefening nog net kan. Hoevaak je de beweging wilt maken is afhankelijk van je trainins doel.