Wat is de meest gespeelde sport in NL?

Ik zou graag de top meest gespeelde sporten willen weten. Een lijst van sportbond met de meeste leden is ook goed!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
seks?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
seks is niet gespeeld, dat is echt, toch :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ja, gespeelde sporten zie ik nu :-)

Het beste antwoord

"Meest beoefende sporten in 2010

Er is altijd veel vraag naar een goed overzicht van het aantal meest beoefende sporten in Nederland. Voor veel mensen is het belangrijk wat andere mensen interessant vinden. Soms wordt een keuze voor een sport hierdoor bepaald. Daarom heb ik hier de Top 5 meest beoefende sporten in Nederland voor mannen en vrouwen in 2010 geordend. Daarnaast is het natuurlijk interessant te weten welke sporten wij Nederlanders het meest beoefenen.

Meest beoefende sporten door mannen in 2010.

1) Fitness
2) Voetbal
3) Wielrennen
4) Hardlopen/ joggen
5) Tennis

Meest beoefende sporten door vrouwen in 2010.

1) Fitness
2) Wandelen
3) Hardlopen / joggen
4) Danssport
5) Tennis

Populair

Na het zien van deze top 5 meest beoefende sporten kunnen we een paar dingen concluderen. In Nederland zijn individuele sporten het populairst. Dit houdt in dat het merendeel van zowel de mannen als de vrouwen individueel sport. Onder het merendeel vallen ongeveer 6 op de 10 personen. Fitness het populairst en sponsort dan ook een groot deel van de individuele sporters in Nederland. Er doen ongeveer 2,5 miljoen mensen aan fitness in Nederland. En het is de sterkst groeiende sport in Nederland. Fitness is één van de duurste sporten die je kunt beoefenen en ontkracht daarmee het feit dat Nederlanders 'gierig' zijn. Echter is het zo dat Fitness vooral door volwassenen wordt beoefend en deze groep ook meer geld kan uitgeven. Helemaal ontkrachten dat wij gierig zijn is dus niet het geval. "

http://www.leerwiki.nl/Meest_beoefende_sporten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ken de cijfers zo niet maar de voetbal lijkt mij, de bond hiervan is de knvb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn de tien meest beoefende sporten in Nederland volgens het NOC*NSF.
1. Fitness en conditietraining
2. Zwemmen
3. Voetbal
4. Tennis
5. Hardlopen en joggen
6. Aerobics
7. Turnen en gymnastiek
8. Fietsen
9. Volleybal
10. Paardensport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen zo hoog?? Wauw.
En zelfs nog meer mensen die aan paardensport doen dan aan hockey?? Heb toch ergens mijn twijfels over deze lijst.
Desalniettemin een +
Nou hiet kan ik makkelijk op antwoorden...
Teamsport:
1.Voetbal
2.Hockey
3.Korfbal
Zelfsport
-Fitness
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.voetbal
2.fitness en athletiek
3.hokey
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk toch wel voetbal