Hoe lang gaan sportprestaties/records door ?

Wat ik bedoel: bereikt een mens ooit een limiet ? Eens MOET toch de snelste hardlooptijd, verste sprong etc. behaald kunnen zijn ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Jah dat is dan ook het eeuwige record, en als er iemand toch nog beter is wordt dat aangepast.
Mij lijkt dat het altijd door blijft gaan ivm nieuw sportmateriaal, dieeten, verbeterde trainingsmodellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door innovatie is materieel worden sporter steeds sneller het gaat vaak om honderdsten van een seconden maar zolang men mag blijven innoveren zullen records gebroken worden (hier hebben ook de merken veel winst bij te behalen).
Maar zoals bij zwemmen het haaienpak en bij de formule 1 aerodynamica die de auto aan de weg "zoog" in 1983 en diverse electronica als tractiecontrole krijg je op een bepaald moment dat de innovatie word stilgezet al zoeken de fabrikanten de randen van de wet steeds weer op.
Maar de snelste tijd blijft gewoon staan, tot er iemand weer onder duikt.