Sport is zeker belangrijk. Voor je lichaam uiteraard. Zoals hierboven al werd beschreven: Wordt je hart er beter van, je longen en zuurstof wordt beter opgenomen.

Maar ook je mentale toestand wordt er beter van. Je bent zelfverzekerder, voelt je fitter, levendig en vaak vrolijk.

Verder heb ik dit nog gevonden. (zie bron)

"Sporten:
- Verlaagt je hartslagfrequentie.
- Vermindert de kans op een hartkwaal.
-Vermindert de kans op een beroerte en verlaagt je bloeddruk
-Vermindert de kans op darmkanker.
- Zorgt ervoor dat je botten sterker en gezonder worden
- Geeft een gezondere huidskleur en houd je huid elastisch
-Helpt om overtollig gewicht te verliezen en je gewicht op peil te houden.
- Regelt je bloedsuikergehalte
-Hou je cholesterolgehalte in balans
- Het helpt je pijntolerantie te verhogen
- Zorgt voor een makkelijke zwangerschap en geboorte
- Verlaagt je fysieke en emotionele spanningen. (minder stress dus)
- Verbetert je vermogen tot nadenken
- Maakt je lichaam flexibeler
- Zorgt voor een jonger en gezonder lichaam
- Helpt oudere mensen langer zelfstandig te blijven
- Versterkt het immuunsysteem op de lange termijn, waardoor je minder kans loopt om ziek te worden
- Zorgt ervoor dat je beter slaapt

- Geeft je een gevoel van welbehagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk van wel:

Als je een betere conditie hebt, werkt je hart gemakkelijker, Hij kan eenvoudiger met minder moeite bloed pompen.
Ook je longen worden beter. Je ademt makkelijker waardoor je meer en beter zuurstof opneemt. Via het hart komt dit beter bij elke cel. Je lichaam krijgt dus meer zuurstof als brandstof en kan makkelijker de ziekte en ongemakken bestrijden.

Maar ja, niet roken, niet drinken, niet vet eten, enz. enz. enz. zijn ook belangrijke dingen.
Ten minste als je lichaam het allemaal wat makkelijker aan kan. Dan blijven er leukere dingen voor jouw over.

Toegevoegd na 15 uur:
Sport is echter geen garantie dat je niet ziek wordt. Kijk maar naar neal armstrong. Zelfs met sporten kan je ziektes krijgen.
Dus sport is niet het enige en ultieme oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het zou verboden moeten worden.
De meeste blessures en dus ziekmeldingen ontstaan door sport, mensen kleden zich belachelijk tijdens het uitoefenen ervan, supporters slaan elkaar de hersens in en vele radio- en TV uren worden verspild door dit onbelangrijke gedoe.
Weg ermee!
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman, leuk antwoord en ik kan me er voor veel punten in vinden.
Toch zitten er ook positieve kanten aan, want je lichaamsconditie op peil houden heeft absoluut z'n voordelen.
Maar wat heb ik een hekel aan sport zeg, bah....dus mooi antwoord!!
Zeker is sport belangrijk voor een ieder, je conditie op pijl houden is prima....maar je moet het niet gaan overdrijven en overbelasten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van levensbelang zelfs!
Ik kan niet zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het algemeen is lichaamsbeweging van levensbelang. Nu is lichaamsbeweging erg gerelateerd aan sport. Maar je zou natuurlijk ook kunnen gaan wandelen en fietsen zonder het echt sport te noemen.

Dagelijkse lichaamsbeweging helpt je glucose, bloeddruk en cholesterol onder controle te krijgen, én is goed voor je conditie en de werking van hart en spieren. Het versterkt je botten, versoepelt je gewrichten en ontspant je brein van de alledaagse beslommeringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er van af wat je belangrijk vindt. Ik vindt het in ieder geval leuk om te doen. Als je sport totaal niet leuk vindt zou ik het niet doen.