Droogtrainen, welk soort eten is goed?

Ik wil graag gaan droogtrainen, ik wil vet verliezen en als het ff kan spieren toe laten nemen. Ik weet dat het belangrijk is om veel reps te maken met lichtere gewichten, cardio te doen en kwa voeding zorgen voor weinig vet, veel eiwitten en weinig koolhydraten. Maarnu is mijn vraag, aan wat voor voedsel moet ik denken met mijn doelstelling? Olienoten? Kipfilet op bruin brood? Watnog meer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Antwoorden (2)

Een dieet dat te weinig calorieën bevat gaat ten koste van je energie. Zorg dat je in ieder geval nooit minder dan 1200 calorieën per dag consumeert. Dit heeft een sterke vertraging van je metabolisme tot gevolg. Ook is er een grote kans dat er een gebrek aan essentiële vitamines en mineralen ontstaat.
Voorbeeld van wat je kunt eten:

* Magere proteïnen: ei-eiwitten, kip en vis (alleen wit vlees), kalkoen, tonijn en schaaldieren zoals garnalen, krab, mosselen en kreeft
* Zetmeelrijke koolhydraten: havermout, bruine rijst, maïs, erwten, bonen, aardappelen, ongeraffineerde granen.
* Vezelrijke koolhydraten: salade-achtige groenten als broccoli, bloemkool, asperges, groene bonen, spruitjes, kool, boerenkool, spinazie, sla, courgette.

Vermijd, of beperk tot 1 keer per week de volgende:

* Vetrijke voeding: rood vlees, eierdooiers, boter, margarine, noten, pindakaas, gefrituurde producten
* Zuivelproducten: volle melk en vette kaas.
* Calorierijke vruchtensappen

Als je het beste resultaat in een korte tijd wil bereiken kan je het beste ook bewerkte en geraffineerde koolhydraten mijden als: brood, pasta en ontbijtgranen.

Ik kan natuurlijk niet alle voedingsmiddelen hier voor je opnoemen, dit is een voorbeeld. Op de Fitness, of het Bodybuildingforum, vind je heel veel mensen, die hetzelfde willen bereiken als jij. Hier vind je dan ook de beste tips, van fanatieke en zelfs professionele sporters.

Zorg altijd dat je voldoende eten binnen krijgt, zodat het trainen niet aan je spieren gaat vreten. Een whey shake is hiervoor de beste aanvulling.

http://www.fitnessforum.nl/index.php/topic/677-droog-trainen/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f31/beste-manier-voor-droog-trainen-90/

http://fitnessjunk.nl/spiermassa-spierontwikkeling/droogtrainen-cutten/

Heel veel succes, en trainze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou idd eiwitten nemen (pot whey) en dan 2gr per dag per kilo lichaamsgewicht om te groeien. Verdeel het over 3 porties. Eiwitten zorgen ervoor dat je strak wordt. Verder zou ik Franse kwark nemen. Vergeet idd je koolhydraten niet. Op internet vind je erg veel info over voeding en fitness maar is per persoon verschillend en ligt ook aan de werking van je schildklier ed.

Succes!