Hoe kan ik snel en véél spieren aanmaken op korte tijd met slechts 1 paar halters van elk 4kg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Massimo; Daar is alleen maar een eerlijk en voor jou teleurstellend antwoord op te geven: dat gaat je niet lukken. Ten eerste is het kweken van spiermassa niet iets dat je op een gezonde wijze heel snel kunt doen. Ten tweede is een setje halters van vier kilo daarvoor niet genoeg en ten slotte is het op jouw leeftijd erg onverstandig en misschien zelfs gevaarlijk om aan al te intensieve krachttraining te doen.

Halters van 4 kg?? Waarschijnlijk bedoel je dumbbells. Dat ``korte tijd`` moet je vergeten. Met ongeduld kweek je geen spieren. Je kunt ook trainen met je eigen lichaamsgewicht. Opdrukken. Hardlopen. Verspringen. Hoogspringen. etcetera. Op YouTube kun je heel veel filmpjes vinden over het trainen met dumbbells. Deze bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=ZZbXNwYqmyc Altijd goed op je ademhaling letten! Uitademen op het moment dat je kracht zet!

Dat gaat je sowieso niet lukken met alleen dumbells, en al helemaal niet met die van 4kg. Wil je je spieren wel trainen, dan kun je dat hier wel mee doen, maar verwacht niet dat je heel breed word ofzo. Ik raad je aan om op te drukken, dit is 1 van de beste oefeningen. Goed vooral voor je triceps en borstspieren.

Door meer gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht, bijvoorbeeld push ups, sit ups en optrekken enz Wel elke dag twee tot drie keer setjes van 50-100. Succes

Je kan beter op gaan drukken of heel veel herhalingen maken met je halters. btw, je leeft niet gezond. Jouw lichaamsgewicht moet op minimaal 60 kilo zitten. Je krijgt geen sixpack door niet te eten als je dat nu doet. Een ander belangrijk punt is dat je geen spieren krijgt als je niet veel eet. Ik zou het deze zomer niks doen als ik jou was en dan na de zomer lekker veel gezonde dingen eten. Zoals muesli, veel brood, eieren, fruit en vlees. En dan lekker hard gaan trainen bij een fitness school. En advies vragen aan een instructeur. Veel succes ;)

Bij spiertraining is het belangrijk om genoeg rust te houden. Dus probeer telkens een dag rust te houden voordat je weer oefeningen gaat doen. Op die manier gaat het spierkweken sneller, omdat je met zure spieren niet veel kunt bereiken. Varieer de oefeningen en probeer telkens iets verder te gaan. Telkens weer iets langer doorgaan. Uiteindelijk zal dit helpen. Gebruik ook je eigen lichaam om oefeningen mee te doen. Bijvoorbeeld door push-ups, of door aan een balk te hangen en jezelf telkens weer omhoog te trekken. Verder staan er veel filmpjes van workouts op youtube. Hier kun je ook eens naar gaan zoeken. Op zich zijn de oefeningen die je met je gewichten an 4 kg kunt doen niet verkeerd, maar het zal niet heel veel helpen. Overigens kun je de 'korte tijd' wel vergeten. Het kweken van spiermassa heeft tijd nodig. Geduld is er voor nodig.

Ik weet niet of je ervaren bent met spiertrainingen maar als je ipod of iphone hebt zal ik de app hundred pushups downloaden hierbij krijg je elke dag een schema met hoeveel pushups je om de dag moet doen. Hierdior kan je binnen no time 100 pushups en ben je erg gespierd. Neem wel steeds een dag pauze vooor de volgende workout.

eiwitten eten is ook goed voor opbouw van spiermassa, wel erbij sporten natuurlijk ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100