Heeft er iemand ervaring met een digitaal springtouw?

Naast het hardlopen en wielrennen wil ik graag ook beginnen met touwspringen gewoon voor mezelf en als uitbreiding op mijn andere schema's.

Nu zag ik dat er sinds kort digitale springtouwen zijn. Dat zijn springtouwen die bijhouden hoe vaak je gesprongen hebt en hoeveel calorien je verbant hebt.

Eigenlijk wil ik er een kopen maar ik vraag me af of het mogelijk is om een touw te vervangen als hij kapot is en of het goed werkt.

Op internet kwam ik zeer weinig tegen qua informatie. Vandaar mijn vraag.

Zijn er mensen met ervaringen?

Als link heb ik de plek toegevoegd waar je er een kan kopen zodat iedereen kan zien wat ik bedoel. Dit is dus geen reclame want ze zijn prijziger dan andere winkels.

http://www.gadgethouse.nl/online_bestellen_987/Digitaal-springtouw-lime-groen.html

Toegevoegd na 2 dagen:
Inmiddels heb ik hem besteld. Ik houd jullie op de hoogte.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ik weet wel dat ik ook zo'n soort springtouw heb gehad en als je het handvat schudde telde hij er 2 of 3 bij inplaats van 1. Net zoals bij een stappenteller. Het is vaak namelijk een heel simpel meganisme. Ik hoop dat het springtouw dat jij gekocht hebt beter werkt!
Succes

Groetjes ilse
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nou wij hebben er ook 1 gehad maar de tellingen zijn volgens ons zeer onbetrouwbaar en als het handvat een keer valt of je stoot ergens tegen dan is het kapot
ik moet wel zeggen wij hadden er 1 voor kinderen maar dan nog de handgrepen zijn volgens mij altijd van hard plastic en dat kan niet veel hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vorige week stond in een van de kranten een artikel over een installatie die wel goed telde en waar je je sprongen aan een soort wandklok kon aflezen, ik zou even wachten totdat deze leverancier een grotere bekendheid heeft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is bij meerdere leveranciers te verkrijgen dus dat is het probleeem niet. Die klok die jij bedoelt kost rond de 400 euro en is voor scholen en sportverenigingen bedoeld.