ik wil als verhuurder de huur opzeggen na dat het huurcontrakt is verlopen van 5jaar en 5 optiejaren hoe kan dat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (4)

Opzegging gebeurt schriftelijk en aangetekend. Let er op in het contract staat hoeveel maanden van te voren je moet opzeggen.
12 jaar geleden
Dat wordt zeer moeilijk, ondanks een contract kan de huur na de rechter stappen en deze zal de huurder meestal in het gelijk stellen. Je moet echt zeer gemotiveerd de reden bij de rechter neerleggen anders maak je weinig kans.

Toegevoegd na 23 seconden:
huur = huurder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is iet zomaar te zeggen. Betreft het prive of zakelijke huur, en hoe is de optie termijn in het contract opgenomen. Of is het verlopen na 5 jaar plus 5 optie jaar (dus 10 jaar totaal).
In elk geval moet het aangetekend met in acht neming van de opzegtermijn en opzeg grond. Ligt dus erg aan het contract. Beste laat je er een deskundige naar kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat dit een zakelijke huurcontract is (bedrijfsruimte), want binnen de huidige wetgeving hebben genoemde termijnen voor een particuliere woonruimte geen waarde. Een dergelijke huurder heeft nu een contract voor onbepaalde tijd. De evt. wettelijke opzegtermijn is gelijk aan de betaaltermijn (waarschijnlijk 1 maand), mits aan een aantal strikte aantoonbare(!) voorwaarden een rol spelen (bijv. verhuurder heeft woning nodig wegens dringend eigen gebruik).

Opzeggen middels aangetekende brief.