Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel g-krachten levert de kermis attractie Fun Factory (Kroon) ?

je voelt echt een enorme spanning op je lichaam..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb het even proberen op te zoeken voor je, bij de fabrikant van het masjien kun je zelfs een brochure downloaden, maar wat je wilt weten staat er niet in.
De slinger is 40 meter lang. Als je de snelheid weet op het laagste punt kun je zo de versnelling uitrekenen. Maar die weten we dus niet.
Als het extreem aanvoelde zal het 3-4 G geweest zijn.
De meest heftige achtbanen hebben soms heel kort 5 G, maar dat is voor sommigen al niet meer verantwoord.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die slinger van 40 meter lang zal hoogstwaarschijnlijk om de Booster gaan en zeker niet om de Funfactory
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat denk ik ook... @antwoordman: super dat je meedacht en het probeerde op te zoeken maar ik denk ook dat wat je gelezen hebt over de Booster oid ging.. in ieder geval bedankt!
Ik heb dit attractie in Leiden eens geprobeerd, en is het enige attractie die ik dit jaar in Tilburg heb overgeslagen. Het zal ongeveer 4,5 G zijn. In combinatie met de korte snelle draai die de gondel maakt ervaar ik dit als zeer onaangenaam ( vooral als je in zo'n oneindige spin terrecht komt.) De Booster heeft ook een hoog aantal G, maar ervaar ik als plezierig omdat de draai een straal van +- 20 meter heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja...best misselijkmakend he :-) maar ik vond m toch ook wel erg leuk. Booster ben ik te schijterig voor... ik sta er elke keer voor en dan twijfel ik maar toch ga ik niet...met mijn (lichte) hoogtevrees zal het niet zo'n succes zijn... maar 4,5g zou inderdaad goed kunnen. ik voelde mn wangen trillen :-) en ik heb echt geen vette hangwangen hihi..
Ik denk als je er niet op getraind bent, je teveel G krachten niet zal overleven !
En zal een atraktie niet prettig zijn als je te veel G krachten op je lichaam krijgen zal ....

Er zal vast wel een wettelijke bepaling zijn voor atrakties op de kermis enof pret parken !!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding