ik dacht erover na om een boot te kopen.. alleen moet er nog 1 keer gecoat worden en dan kan er antifouling op ik weet zelf niet hoeveel werk dit is..

het gaat om een boot van 6.80 meter het is een friendschip 23 en een kajuitzeilboot
hopelijk heeft iemand iets meer verstand van boten dan mij. Het is een boot om voor het plezier en meschien een weekendje weg.

Soekeloeki.

Toegevoegd na 58 seconden:
het gaat om een boot van 6.80 meter het is een friendschip 23 een kajuitzeilboot
hopelijk heeft iemand iets meer verstand van boten dan mij. Het is een boot om voor het plezier en meschien een weekendje weg.

Soekeloeki.

Toegevoegd na 3 uur:
weet iemand toevallig ook een ligplaats aan het uitgeestermeer alkmaardermeer (wel goedkoop) het hoeft niet direct aan het meer te liggen (wel het best)zolang er wel toegang tot het meer is. en er hoeft geen toezicht op gehouden te worden tegen diefstal ofzo
het gaat om een ligplaats tot 100 euro per jaar (hopelijk heeft iemand een idee) het is bijna niet te vinden helaas

Weet jij het antwoord?

/2500

Goaten en antifouling? Daar ben je wel een weekend mee zoet.

Het gaat alleen om de romp onder de waterlijn? Trek er twee keer een dag voor uit. Hou er wel rekening mee dat dit soort onderhoud (en ander onderhoud, denk alleen al aan het zeiltuig!) regelmatig terugkomt, over het algemeen zul je de winter hiervoor en voor kleine reparaties gebruiken. En ook gedurende het jaar is het het beste om minstens eens per week even te gaan kijken en de boel schoon te maken. Een bootje is al snel een levensstijl. Ik ben kind van watersporters en zou het heerlijk vinden om vaker te zeilen. Maar ik heb er bewust voor gekozen om geen bootje te kopen omdat je er toch vaak tijd aan kwijt bent. Eigenlijk moet je het onderhoud zélf ook leuk vinden, want met alleen een uurtje schoonmaken voor de weekendjes dat je erop uitgaat red je het niet. Ik zie dat niet zitten, dus huur ik liever zo af en toe een bootje. Vind je het wel leuk om je weekenden te besteden aan het in topconditie houden van je bootje, dan zeg ik: go for it. Overigens: zo'n Friendship is wel een gewéldig schip, het is er heerlijk mee zeilen.

Let op. De antifouling moet 3 weken drogen voordat ie het water in gaat. Heel belangrijk.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100