ik dacht erover na om een boot te kopen.. alleen moet er nog 1 keer gecoat worden en dan kan er antifouling op ik weet zelf niet hoeveel werk dit is..

het gaat om een boot van 6.80 meter het is een friendschip 23 en een kajuitzeilboot
hopelijk heeft iemand iets meer verstand van boten dan mij. Het is een boot om voor het plezier en meschien een weekendje weg.

Soekeloeki.

Toegevoegd na 58 seconden:
het gaat om een boot van 6.80 meter het is een friendschip 23 een kajuitzeilboot
hopelijk heeft iemand iets meer verstand van boten dan mij. Het is een boot om voor het plezier en meschien een weekendje weg.

Soekeloeki.

Toegevoegd na 3 uur:
weet iemand toevallig ook een ligplaats aan het uitgeestermeer alkmaardermeer (wel goedkoop) het hoeft niet direct aan het meer te liggen (wel het best)zolang er wel toegang tot het meer is. en er hoeft geen toezicht op gehouden te worden tegen diefstal ofzo
het gaat om een ligplaats tot 100 euro per jaar (hopelijk heeft iemand een idee) het is bijna niet te vinden helaas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Goaten en antifouling? Daar ben je wel een weekend mee zoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat alleen om de romp onder de waterlijn?

Trek er twee keer een dag voor uit.

Hou er wel rekening mee dat dit soort onderhoud (en ander onderhoud, denk alleen al aan het zeiltuig!) regelmatig terugkomt, over het algemeen zul je de winter hiervoor en voor kleine reparaties gebruiken. En ook gedurende het jaar is het het beste om minstens eens per week even te gaan kijken en de boel schoon te maken.

Een bootje is al snel een levensstijl. Ik ben kind van watersporters en zou het heerlijk vinden om vaker te zeilen. Maar ik heb er bewust voor gekozen om geen bootje te kopen omdat je er toch vaak tijd aan kwijt bent. Eigenlijk moet je het onderhoud zélf ook leuk vinden, want met alleen een uurtje schoonmaken voor de weekendjes dat je erop uitgaat red je het niet. Ik zie dat niet zitten, dus huur ik liever zo af en toe een bootje.

Vind je het wel leuk om je weekenden te besteden aan het in topconditie houden van je bootje, dan zeg ik: go for it.

Overigens: zo'n Friendship is wel een gewéldig schip, het is er heerlijk mee zeilen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet iemand toevallig ook een ligplaats aan het uitgeestermeer alkmaardermeer (wel goedkoop) het hoeft niet direct aan het meer te liggen (wel het best)zolang er wel toegang tot het meer is. en er hoeft geen toezicht op gehouden te worden tegen diefstal ofzo
het gaat om een ligplaats tot 100 euro per jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het als reactie omdat ik niet weet hoe ik anders een berichtje plaats xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope permanente ligplaatsen? Oei, dat is toch zeker een jaar of tien geleden dat ik van zoiets heb gehoord. Heb je geen watersportvereniging op het oog waar je lid van zou willen worden? Denk er ook aan dat je niet alleen een ligplek nodig hebt, maar ook de faciliteiten om je boot in de winter voor onderhoud uit het water te halen en een plek waar hij dan op de kant kan staan waar je dat onderhoud uit kunt voeren. Met alleen een ligplaats ben je er niet. En trouwens: enig toezicht tegen diefstal hoeft wel. Een boot continu zonder toezicht laten is zoiets als je fiets het jaar rond buiten het station laten staan. Zelfs als je de boot zelf aan de ketting legt, kun je erop rekenen dat je hem op een kwade dag totaal gestript aantreft. Wat zou je dan doen, de complete inventaris inclusief zeiltuig en motor heen en weer slepen van je garage thuis iedere keer dat je een stukje wilt gaan zeilen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@soekeloeki: je kunt je vraag 'bewerken', dan kun je er een stukje tekst aan toevoegen. Je reactie hier zal door veel mensen niet gelezen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok dankje maar er zit ook een inboard motor bij xD dan laat ik de buitenboord wel thuis haha.
alleen zeiltuig... ik heb wel een gratis gevonden maar ja naast een fabriek....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en uit het water halen dan vaar ik wel naar zoon (takel ding) toe (kom ff niet op de naam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de plek waar je het onderhoud uitvoert? Daar zijn tegenwoordig bepaalde milieueisen aan verbonden. Laat je de stootwillen ook thuis? En de trossen? Je keukengerei? Je anker? Je brandstof? Je zwemvesten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anker zit vast aan boot (kan er nog wel af gestolen worden maar toch) stootwillen zitten ook vast keikengerei zit in de kajuit brandstof is dan gwn pech en zwemvesten zitten ook in de kajuit.. trossen zitten aan de mast maar ik loop wel een risico daar heb je een punt denk dat ik meschien bij een vereniging ga 50 euro p/j en dan is het onbeveiligd maar dank kan je zonder sleutel niet bij het aanlegplekje komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, die dingen zitten niet 'vast' hoor! En je kajuit moet je vergelijken met een fietstas: iedereen kan erin. Ik zeg het ook niet om te klieren, maar gewoon uit ervaring: de tijd dat je je bootje veilig ergens aan de kant kon laten liggen is gewoon voorbij. Jammer, maar het is niet anders. Op een verenigingsterrein lig je inderdaad al veel veiliger, daar heb je ook sociale controle waardoor een dief die toch op het terrein komt niet zo gemakkelijk zijn gang kan gaan.
Let op. De antifouling moet 3 weken drogen voordat ie het water in gaat. Heel belangrijk.