Hoe kan het dat afrikanen zo goed zijn in hardlopen?

En met afrikanen bedoel ik eigenlijk de Kenianen/Ethiopiers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Oost-Afrikanen hebben meer rood spierweefsel dat het mogelijk maakt goed lang te lopen. Ze kunnen overigens niet sprinten. Maar dat kunnen de West-Afrikanen en hun afstammelingen in Amerika weer wel omdat die weer meer wit spierweefsel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer wat geleerd, dat wist ik helemaal niet. Dank je.
Weet je toevallig dan ook waar Zuid-Afrikanen en Noord-Afrikanen goed in zijn?

Andere antwoorden (2)

dit is genetisch bepaald en in west Afrika woont een "sprint stam"
met veel wit spier weefsel zoals het antwoord hier voor verteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een documentaire gezien waaruit de conclusie was dat ze (in vergelijking met west-eurpeese lopers) smallere enkels hebben, en dat dat het verschil verklaart.
Sorry, geen bron kunnen vinden