Hoe voorkom ik dat mijn zwembril beslaat?

Ik moet voor school zwemmen, en ik kan niet goed tegen chloor in m'n ogen dus ik draag een zwembril. Maar deze beslaat steeds dus moet ik hem steeds afdoen en even schoonmaken. Erg onhandig. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Het beste antwoord

Ik deed altijd een klein drupje shampoo erin. Goed inwrijven en even afspoelen en klaar :)
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ja, ik heb ruim 11 jaar op zwemmen gezeten, en deze tip kreeg ik eens van iemand.

Andere antwoorden (5)

Er even in spugen en dat spuug uitwrijven over de glazen.

Toegevoegd na 23 uur:
Mocht je vies van een beetje sputum zijn,dan kan je idd het brilletje, dat Bart aanried ook kopen . Ziet er gelikt uit.

Aqua Sphere Kaiman, de topbril voor vrije tijd, training en competitie.
- hydrodynamische vorm voor een geringe waterweerstand
- zeer groot aansluitvlak op het gezicht
- materiaal van de afsluitende randen: Softeril® antiallergisch, zacht, comfortabel, vormvast en ongevoelig voor temperatuursschommelingen
- montuur en brilband van antiallergische silicone
- Plexisol®-lens (extreem goede transparantie), slechts 1/10 van het gewicht van glas en 20 maal sterker dan glas
- daardoor zeer goed bestand tegen versplintering
- de lenzen zijn aan de buitenkant tegen krassen en aan de binnenkant tegen beslaan beschermd
- 100% UV-bescherming (UV-A + UV-B)
- bestand tegen zout water
- gewicht: ca. 45 g
- inclusief handige hardbox
prijs: 19,95 €
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook vaak last van dat m'n bril beslaat, en heb dit ook wel eens geprobeerd, maar bij mij beslaat hij na een tijdje toch weer.
Bij ons zeiden ze altijd dat je erin moet spugen en ze schoon moet maken met speeksel. Door de enzymen in je speeksel beslaan je glazen niet meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oud trucje. beetje 'spug' in binnenkant beide brilglazen en insmeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet.doe een beetje afwasmiddel in het brilletje en spoel het af.Thuis kun je het afwasmiddel er vast in doen.Vergeet het niet af te spoelen.Dit helpt zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik een bril van 'Aqua Sphere' van Kaiman! Geen problemen meer....