Wat is er met Caster Semenya gebeurd?

Deze hermafrodiet (sorry ik hoop dat de spelling goed is) kwam veel in het nieuws een paar jaar geleden. Ze deed mee aan het vrouwenonderdeel van hardlopen en won er veel mee. Veel mensen twijfelden echter aan haar geslacht. Er is toen onderzocht en gevonden dat ze Hermafrodiet is. Doet ze nu nog mee met de vrouwen, met de mannen, of helemaal niet meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Zij doet voor zover bekend, na alle onderzoeken en testen, gewoon mee bij de dames! Vóór haar start bij de kampioenschappen in Berlijn werd ze al onderzocht. Echter wil de bond niet echt aangeven (medische dossiers blijven dicht) wat zij eigenlijk nou precies is.

Ondanks haar hoge testosteron is ze nooit geschorst, en mag ze weer gewoon meedoen, als dame.

Op wikipedia vind je het verhaaltje en er staat ook nog een artikel op

http://www.nu.nl/sport/2161600/caster-semenya-gaat-weer-hardlopen.html