Hoe kun je een blessure voorkomen als je de split wilt leren?

Een tijd geleden wilde ik graag de split leren, en ging ik daar ook elke dag voor oefenen. Helaas heb ik hierdoor een blessure opgelopen in mijn lies. Ik dacht dat twee weken rust genoeg zou zijn, maar toen ik afgelopen maandag na twee weken weer ging turnen bleek het echter helemaal niet over te zijn. Omdat ik er graag vanaf wil, neem ik 6 weken rust, hoe vervelend ik het ook vind. Mijn vraag is nu, stel ik wil weer gaan oefenen voor de split als die blessure genezen is, hoe kan ik dan nog een blessure voorkomen? Het moet toch mogelijk zijn zonder blessure?

De vorige keer dat ik hem probeerde te leren heb ik uiteraard altijd een goede opwarming gedaan (15 à 20 minuten). Ik heb echt geprobeerd goed te werk te gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zit ook op turnen. Maar ik weet niet hoe ver je al de spit kunt en hoe je het oefent. Je kunt het beste om de dag oefenen. Er zijn dan verschillende manieren die je kunt doen (die ik altijd doe.) 1. Ga in spreidstand staan en zet je handen op de grond. Zak dan steeds verder naar benende en leun dan op je ellebogen. Zorg er voor dat je van je ene voet tot je andere voet één rechte lijn bent. 2. Ga in spreidzit zitten tegen de muur en schuif dan steeds verder naar voren. Misschien kun je ergens aan trekken zodat je makkelijker naar de muur toe schuift. 3. Ga liggen op je rug, doe je benen gestrekt in de lucht en doe ze dan uit mekaar. Pak met je handen je voeten vast en veer dan steeds iets verder naar de grond met je voeten. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

de juiste spieren opwarmen en niets forceren. de split doe je doorgaans niet 1,2,3 maar het vergt oefening en training van je juiste spiergroepen. via google kan je een heleboel tips vinden.

Bronnen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=f...

Ik zit ook op turnen. Vroeger heb ik het geleerd door eerst op een voet en de knie van je andere been ernaast te gaan zitten. Je achterste been steeds verder naar achter schuiven, maar je voorste been 90 graden houden. Vervolgens je voorste been lang maken en met je knie nog steeds op de grond blijven. Naar achter schuiven maar toch ook een hoek van 90 graden behouden. Het is erg belangrijk om eerst warm te zijn, daarna je op te rekken en vervolgens langzaam op te bouwen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar op de leeftijd van ongeveer 16 jaar kom je niet veel verder meer dan wat je op dat moment kan. Je moet je lenigheid dan bijhouden, maar leniger worden lukt dan niet meer. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100