Goede schouder oefening om breder te worden voor thuis?

Heb geen fitness apparaten of halters

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

het ouderwetse opdrukken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met opdrukken train je je borstspieren en je triceps. Je pakt maar een klein deel van je schouders mee. Je kan je ook optrekken ergens aan met je handen tegen elkaar en dan omgedraaid dus de vingers naar je toe. Verder heb je toch echt wat gewichten nodig of je moet je vanuit handstand kunnen opdrukken :-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergat er bij te melden dan je met optrekken ook niet je volledige schouder spieren traint. Je pakt grotendeels je rugspieren aan maar ook weer een deel van je schouders.