wat zijn de leukste musea in Nederland voor slimme kids van een jaar of 7?

Ik weet er zelf een heel stel, Nemo bijvoorbeeld, of het museon. Maar misschien zijn er hele leuke die ik niet ken.

Toegevoegd na 1 dag:
Blijf vooral roepen, ook al genoemde musea.... ik ga er een bucketlist van maken, dan kunnen we voorlopig vooruit ;-)
Vooral fijn als je kort meldt waarom, wat is zo leuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (15)

ecodrome in zwolle
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nemo Amsterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corpus 'reis door de mens'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corpus is leuk!!! Goeie tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I <3 corpus
het is wel niet echt een museum.
maar wat heel leuk voor kidz is het archeon in alphen aan den rijn zuid holland.
het is wel aanteraden in de zomer te gaan maar zelfs dan valt de drukkte wel mee het is echt een aktieve leerbeleving van de geschiedenis et mensen die beroepen uit die tijd doen en een heus gladiatoren gevecht in een areana er is veel aan te raken en te doen het gaat in vogelvlucht van de jager verzamelaars tot de middeleeuwen an alles daar tussen ook voor volwassenen is het erg leuk en leerzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Corpus in oegstgeest/Leiden
Naturalis in Leiden
Universiteitsmuseum in Utrecht.

Toegevoegd na 3 minuten:
En Het Spoorwegmuseum en Het museum van Speelklok tot pierement, beide in Utrecht.
Maar die ken je vast al.
En je hebt een heel leuk Bakkerijmuseum in Hattum!

Toegevoegd na 4 dagen:
Oh, ja! In Deventer heb je het speelgoedmuseum! Hartstikke leuk! Het is in 2 grote woonhuizen. In het ene woonhuis ga je naar boven, je steekt op zolder over, en in het andere woonhuis ga je weer naar beneden. Op elke verdieping is van alles te zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat is fijn, bevestiging in een aantal die ik al had bedacht, twijfel nu weg over Corpus, die komt op de lijst. en nog twee die ik niet kende. Universiteitsmuseum en Bakkerijmuseum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, Ik zal nog eens verder denken.......
Zuiderzeemuseum in Enkhuizen

Toegevoegd na 1 uur:
Oude Ambachten en Speelgoedmuseum in Terschuur.
Leuk om te zien hoe er vroeger gewerkt werd.
http://www.ambachtenmuseum.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MOOISTE museum is in barneveld,je kijkt je ogen uit daar zo groot en mooi

het pluimveemuseum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vanavond is de MOOISTE wedstrijd van de CL gespeeld:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I DON'T KNOW STEIN ik moet elke avond werken ze winnen de cl wel
het openlucht museum te arnhem is zeker de moeite waard je kunt er makelijk een hele dag mee vullen en ligt in een mooie omgeving voor om eventueel wandelen

Toegevoegd na 1 minuut:
excuses voor mijn slechte zins opbouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het openlucht museum is mijn favoriet in nedeland alles lekker groot lekker buiten er vat veel te zien en ales zit niet achter glas een hele goede tip wat mij betreft maar ik ben geen 7(helaas:-)en heb ook geen kidz
Een grote: wereldmuseum in rotterdam. Verder is drenthe ook een superplek! Hunebedcentrum (bij borger?) en de sterrenwacht in dwingeloo. Mooi weer is dan wel vereist! In hattem zit overigens ook het anton pieckmuseum erg leuk. In veenhuizen heb je nog het gevangenismuseum kan je nog een ritje maken in de boevenbus. Kortom genoeg ideeen! Heel veel plezier :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Veenpark in Barger-Compascuum kun je een boottocht en ritten met een veentreintje en een wagen met paardentractie maken. In het Militaire Luchtvaartmuseum in Soesterberg en vooralsnog gratis, zijn naast prachtige dingen te zien, ook dingen te doen die met luchtvaart te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, dat is het soort info waar ik iets aan heb! Niet alleen een museum, maar net even meer
In Kerkrade heb je Continium(voorheen Industrion).
Hier kan je veel over techniek zien, de huidige en ouderwetse manier.
http://www.continium.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat was er dus 1 die ik niet kende, waar ik bij toeval kwam. Dat was al een paar jaar geleden, maar mede de reden dat ik nu de vraag hier wilde stellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wist niet meer hoe dat heette en waar het precies was, dus zeker bedankt!
Beeld en geluid Hilversum

Toegevoegd na 1 minuut:
Heeft zelfs een prijs gewonnen voor beste museum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
space expo! ik ben er op mijn 7e ook geweest en ik heb gehoord dat ik daarna er nog 4 x heen wou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Brandweermuseum in Hellevoetsluis

Toegevoegd na 2 minuten:
Maritiem Museum Prins Hendrik in Rotterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Arsenaal in Vlissingen, is een leerzaam en gezellig dagje uit, je komt veel te weten over wat er in zee leeft en alles is in stoere piraten stijl, ook over scheepvaart en er is zelfs een heus kraaiennest waar je uitkijkt over de Westerschelde..