Als je zoveel mogelijk attracties wilt 'doen' in de Efteling, wat is dan de beste route om te lopen?

Zonder naar het Sprookjesbos te gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.3K

Antwoorden (3)

Eerst naar de droomvlucht want daar is het altijd druk. En richting het carnaval festival, dan richting de python en dan naar de fata morgana. En dan heb je alles gehad.

Toegevoegd na 22 minuten:
In de winter zijn er sommige attracties gesloten, hieronder zet ik welke attracties er meestal gesloten zijn.
Anders loop je misschien voor niets een kant op van een attractie die gesloten is.
Meestal zijn de Python, Pirana en de roeivijver gesloten.
Deze attracties zijn geopend wanneer de weersomstandigheden het toelaten: joris en de draak, de vliegende hollander, halve maen, bobbaan en d' oude tuffer.
voor meer informatie, kan je naar www.efteling.com gaan.
Veel plezier als je naar de efteling gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
?? alles gehad ?? en alle andere attracties dan?
Droomvlucht is inderdaad erg druk, maar de andere die je noemt zijn redelijk snel: 's middags kan je bij Carnaval Festival direct doorlopen en instappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik bedoel RICHTING het carnaval festival, en RICHTING de python. Ik bedoel dat je dan ook in de andere attracties gaat!
Vroeg komen en zodra het park open is, direct naar de attracties achter in het park (omgeving Python). De meeste mensen beginnen vooraan en lopen langzaam aan naar achteren.
De nieuwe attracties "Joris en de draak" en de "Vliegende Hollander" zijn erg populair en in de loop van de ochtend ontstaan hier lange wachtrijen. probeer die dus voor te zijn.
In de loop van de middag kan je dan weer verder naar bijv. Fata Morgana, Bobbaan, Vogelrok en Villa Volta. Hier blijven de wachtrijen redelijk kort.
13 jaar geleden
Met openingstijd direct naar binnen gaan, en dan zo ver mogelijk het park in en daar beginnen.