Hoe word ik feller met basketbal?

Ik heb morgen een belangrijke wedstrijd met basketbal. We staan beide eerste dus het wordt spannend. Maar ons team is snel en goed in passen maar we missen soms een beetje felheid. En dat heeft de tegenstanders misschien wel wat meer.. Dus hoe kan ik feller worden? ben ook wel beetje bang dat ik dan een elleboog tegen mijn hoofd krijg bijv. of iets anders want dat is wel eens gebeurd.. Dus daarom ben ik een beetje voorzichtig geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (6)

Hiervoor heb je dus een coach, de coach moet je hier toe inspireren. Felheid vat ik op als een lichte vorm van agressiviteit. Heb dus het gevoel dat je deze wedstrijd moet winnen anders explodeert de wereld. Ja ja, een hele grote zin, maar ik bedoel dat je jezelf een beetje hier na toe moet zetten in je gedachten.

veel succes morgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zou je meer suikers binnen moeten hebben VOLGENS MIJ ! zodat je niet alleen opgefokt bent maar ook ervoor gaan snap je je laat je niet tegen houden door een duw je hebt de energie in je om zelf dan ook wat feller te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat zien dat je er bent maak bijv lichamelijk contact met je tegenman hoeft niet hard maar laat zien dat je er bent en ga er voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jij feller wordt heeft niet veel zin als je teamgenoten achterblijven. Want als het evenwicht uit je team is, ben je als team zwakker geworden! Dus je doet er beter aan voor morgen niet te veel in je gedrag te veranderen, maar je juist te concentreren op de sterke punten van jou en je team. Voor de lange termijn kun je als team hier wel in veranderen, maar daar moet je specifiek op trainen. Veel success morgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf in het Limburg Selectieteam gespeeld toen ik 16 was en later heb ik de heren junioren getrained en gecoacht. Wij speelden en trainden altijd op een man-to-man verdediging i.p.v. een zone verdediging. Man-to-man is intensiever en gemakkelijker om een break-out te creeeren. Zijn jullie te soft in de verdediging of in de aanval? Praat eens met je coach, mss denkt hij dat jullie nog niet aan het e.e.a. toe zijn, terwijl dat mss juist wel het geval is. Is helaas wel een beetje kort dag aangezien je morgen al een wedstrijd hebt. Waarom ben je zo voorzichtig? Ongelukjes horen er nou eenmaal bij, haha, zo heb ik 3x een vinger gebroken en 2x mijn enkelbanden verrekt. Kom op! Geef het voorbeeld en speel je team naar de overwinning!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Focus je op iemand die je niet erg mag uit je omgeving en denk hier aan zo word je agressief en word je fel denk aan nare dingen die zijn gebeurd bijvoorbeeld in je verleden dit helpt echt!