Twee sporten tegelijk beoefenen, voetbal en kickboksen, is dat verstandig?

Ik zit zelf op voetbal, train daarbij 2 keer in de week en een wedstrijd op zaterdag. Ik heb wel interesse voor kickboksen, dat zou ik dan 1 of 2 keer in de week kunnen doen (op andere dagen dan voetbal). Is het verstandig om dat te gaan doen of ... ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Het beste antwoord

Het is wel mogelijk.
De kans op een blessure is wel een stuk groter. Ook is het best wel zwaar om 2 sporten tegelijkertijd te doen.
Je wordt er wel fit van.
Gezond is het wel, ik denk alleen dat het jammer dat je je dan niet vol op 1 sport kan richten waardoor je niet snel de top zult bereiken (natuurlijk hoeft dat niet de reden zijn om te sporten).
Als het je leuk lijkt kun je het natuurlijk altijd gaan proberen, als het niet lekker loopt dan kun je altijd nog stoppen.
kickboksen kun je vaak per maand en bij sommige scholen zelfs per les betalen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat heet verstandig, sporten is-zowie-zo okay.
vind je in beide plezier, en het kickboksen vergroot m.i. jouw voetbalkwaliteit navenant. je staat op scherp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd maar, zolang je het goed kunt combineren qua tijd zal ik het doen