Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een legpuzzel vastgeplakt en gelakt?

Ik wil puzzels die we gemaakt hebben vastplakken op een onderlaag en lakken met transparante laken ophangen (het gaat hierbij om puzzels van 1000 stukjes).

Vraag hierbij is:
- Wat is de beste onderlaag (mdf of anders?)
- Wat kan ik het beste achter de plaat bevestigen om het op te hangen.
- Waarmee de puzzel op ondergrond vast te lijmen (zonder dat de stukjes eraan gaan:)
- Waar is de lak te halen en op wel basis moet deze zijn (waterbasis neem ik aan)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

MDF is een hele fijne onderlaag inderdaag. Mooi vlak en stijf.
Vastplakken met een normale houtlijm die je dun opbrengt. Ik zou de puzzel ondersteboven op krant leggen. Dan MDF dun insmeren met houtlijm (Verf roerhoetjes zijn mooi om mee uit te strijken). Dan MDF met lijmkant op de puzzel leggen, zoals je hem wilt hebben & over het hele opp. boeken leggen zodat er goed wat druk op staat. Dit een nacht (minimaal) laten drogen

Ik zou lak nemen die niet op waterbasis is: Water kan je puzzel intrekken; Ik zou een mooie blanke lak pakken die ze in elke bouwmarkt verkopen. Maar feitelijk hoef je eea niet te lakken. Laten zoals het is kan ook.

Ophangen.. Schilderij haakjes: http://www.hobbyhuis.be/contents/nl/d780.html

Toegevoegd na 45 seconden:
tip: Haakjes op de plaat timmeren voor je eea lijmt, anders krijg je deuken in de puzzel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding