Hoe komt het dat mensen met een handicap niet me doen aan professioneel voetbal ik bedoel iemand die 1 arm heeft misschien wel een top voetballer is.

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik bedoel niet specifiek een 1 armige voetballer ik bedoel een prof sporter die een willekeurig handicap heeft
ik denk dat er dus gediscrimineerd word in dat wereldje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
2.5K

Het beste antwoord

Als iemand met één arm een topvoetballer zou zijn, dan zou iemand met één arm wel meespelen in het professionele circuit.
Alles voor de puntjes.

Toegevoegd na 34 minuten:
Als je "slechtzien" ook als handicap ziet, dan zijn er wel degelijk gehandicapte voetballers die met lenzen of een bril op het veld staan.

Daarnaast is er in Spanje een speler met één hand, ook een vorm van een handicap en die speelt wel mooi mee in de Primera Division, dus met andere woorden: Als je een handicap hebt, maar je speelt echt heel goed, dan kom je echt wel terecht in het prof-circuit.
Maar nogmaals, in jouw voorbeeld met één arm: Je bent altijd in de minderheid, je hebt je armen nodig voor je balans en met maar één arm ben je nu eenmaal makkelijker uit balans te brengen (zelfs met een kunstarm, die zijn toch anders van gewicht dan je echte armen).

http://www.nusport.nl/spanje/2119808/debuut-voetballer-met-hand-in-spanje.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje voor je antw

Andere antwoorden (6)

natuurlijk zijn er professionals in de gehandicapte sport
maar dat zenden ze jammer genoeg niet uit .
en wat dacht je van de paralympics,de olympische spelen voor mensen met een handicap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld paralympics is toch alleen voor gehandicapte spelers maar wat als het nou samengevoegd zou hebben en iemand met een handicap
wint iets van al zijn tegenstanders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heeft hij/zij een gouden plak verdient.
ik begrijp wat je bedoelt maar ik zie in de eredivisie ook niet gauw mannen en vrouwen gemend voetbal spelen.
Een voetballer gebruikt zijn armen tijdens gevechten om de bal om tegenstanders op afstand te houden,en tijdens sprinten en schieten voor balans.
sprinters met 2 armen hebben betere balans en zullen altijd sneller zijn dan sprinters met 1 arm
Met 1 arm heb je dus direct een achterstand op de rest,hoe lullig dat ook is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel dat het een top spits is?
Er is niemand die profvoetballer is met maar 1 arm. Als iemand zich zou kwalificeren voor een profclub en hij heeft maar één arm lijkt het mij geen reden om hem niet prof te laten voetballen. Misschien is het niet zo in trek omdat je toch ook je armen gebruik. Overigens is er wel minder kans op hens;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig is er wel een voetballer geweest met maar 1 arm.
Dit is Hector Castro, een Urugyaan. Nederland verloor van Uruguay in 1928 op de Olympische Spelen mede door de belangrijke rol die Hector Castro hierin speelde.
In lagere klassen (maar nog steeds de top in een land) zijn er de volgende één-armige spelers:
In Belgie had je in de jaren 50/60 de speler Francois Tuyaerts. Nu in België speelt Benji Commers, geboren zonder arm.
In Spanje maakte dit seizoen de eenarmige Alex Sanchez bij Zaragoza zijn debuut in de Primera Division.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig las ik een tijdje geleden dat er ergens een prof of semi-prof rondloopt met 1 arm.

Maar ik denk dat je onderschat hoe belangrijk armen zijn in het voetbal. Met 1 arm kun je gewoon minder: ingooien, een bal klaarleggen voor een vrije trap, evenwicht bewaren, krachttraining, schieten lijkt me lastiger omdat je niet erg vloeiend kunt 'doorhalen' en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik vind het dus zeker niet raar. Eigenlijk zeer logisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebruik van je beide armen is essentieël voor je lichaamsbalans. Iemand met 1 arm is veel sneller uit balans. Bovendien zou bij voetballen het ingooien van de bal en het keepen een beetje lastig worden met 1 arm.