Voor welke wedstrijden is luis suarez nu geschorst vanwege zijn rode kaart in de johan cruijff schaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (6)

Luis Suarez is geschorst voor de eerstvolgende officiele wedstrijd welke wordt gespeeld onder de vlag van de KNVB. In dit geval is dit dus de 1e competiewedstrijd van Ajax in en tegen Groningen as zondag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aanklager betaald voetbal doet maandag hierover
uitspraak.
Er zal een schikking worden voorgesteld, zoals gewoonlijk.
Maar met een directe rode kaart, kan suares rekening
houden met 1 of 2 wedstrijden schorsing.
Zondag 8 aug tegen Groningen.
Zondag 15 aug tegen Vitesse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou in aanvulling op Raytje zeggen dat Luis Suarez in ieder geval geschorst is voor de eerste competitiewedstrijd tegen FC Groningen.
Gezien de ernst van de overtreding zou het me niets verbazen als er nog minimaal één wedstrijd bij komt, afhankelijk van wat de tuchtcommissie besluit.

Toegevoegd na 15 uur:
De uitspraak is er:

"Ajax moet het in het uitduel met Groningen en het thuisduel met Vitesse mogelijk doen zonder sterspeler Luis Suarez.
De Uruguayaan heeft van de tuchtcommissie van de KNVB een schikkingsvoorstel gekregen van drie duels, waarvan één voorwaardelijk.

Ook krijgt de spits een proeftijd van één jaar. Suarez heeft tot 16.00 uur de tijd om te reageren."

http://www.nu.nl/sport/2304521/suarez-krijgt-schikkingsvoorstel-drie-duels.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suarez heeft het voorstel geaccepteerd. Dat houdt dus in dat hij in de Eredivisie uit bij FC Groningen en thuis tegen Vitesse geschorst is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de schorsing mist Suarez de competitieduels met FC Groningen (uit) en Vitesse (thuis).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schorsing geldt volgens mij niet voor de wedstrijd tegen Paok Saloniki, omdat die wedstrijd niet van de KNVB uitgaat maar van de UEFA. Dus wel voor de eerstvolgende 2 KNVB-wedstrijden, namelijk tegen FC Groningen en tegen Vitesse.