Hoe heet de poule in de groepsfase waarbij een team 2 keer wint geen derde wedstrijd hoeft te spel.?

Het gaat op een poule met 4 teams. Een team dat twee keer verliest hoeft ook geen derde wedstrijd meer te spelen. Het staat dus niet bij voorbaat vast welke teams er tegen elkaar spelen. Deze alternatieve poule kom je niet zo veel tegen.
Het team dat twee keer wint gaat door naar de volgende ronde.
Het team dat twee keer verliest gaat naar huis.
Twee teams spelen een derde wedstrijd. De winnaar van deze derde wedstijd gaat ook door naar de volgende ronde.

een jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

Deze poule wordt een 'dubbelronde' genoemd. In een dubbelronde speelt elk team twee wedstrijden tegen elkaar, waarna de winnaar van de poule bepaald wordt.
Bronnen:
5 maanden geleden