Krijgt het Nederlands elftal betaald voor hun deelname aan het WK?

Ik ga ervan uit dat de KNVB het hotel, eten, kleding, etc. vergoedt, maar krijgen de spelers een gage? Als dat zo is dan vind ik dat onzin, het is toch een eer om voor het Nederlands elftal geselecteerd te worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
40K

Het beste antwoord

Ja de spelers krijgen betaald van de K.N.V.B dat is een
premie die van te voren is afgesproken met de spelersraad en de K.N.V.B
De inkomsten van de K.N.V.B bestaan uit oefenwedstrijden van het ned. elftal, reclame gelden,
T.V rechten van oefenwedstrijden, en de afdrachten van
het amateur voetbal per speler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, alle WK-spelers (behalve Frankrijk) krijgen premie's voor deelname. Hoe verder ze komen, hoe hoger de premie.

De Fransen krijgen geen premie wegens "wanprestatie".

Naar verluidt krijgen de Spanjaarden de hoogste premie als ze wereldkampioen worden, zo'n 6 ton in Euro's per persoon.
Hoeveel de spelers van Oranje krijgen wil de KNVB niet bekend maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze krijgen gewoon het salaris van hun club. De KNVB heeft niet het geld om salarissen zoals 45K (Kuijt) per week te betalen

Er zijn echter clubs die eigenlijk het salaris zouden willen korten voor de weken dat de spelers aand e WK mee doen. Dan zouden ze dus moeten kiezen tussen 'de eer' en het geld.

Maar maakt je geen zorgen: Voetballers op dat nivo verdienen best redelijk veel hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de clubs krijgen een bepaalde vergoeding van de FIFA , per officiele dag van het evenement. Het gaat om een bedrag van 1600 dollar per speler vanaf 15 dagen voor ingang van het WK
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, ze krijgen een winstpremie bij elke gewonnen wedstrijd. Als ze het WK zelfs winnen, krijgen ze een enorme bonus van naar horens ongeveer 2,5 miljoen euro. Absurde bedragen natuurlijk. Ik vraag me af waar de KNVB dat allemaal vandaan haalt...