Wat zijn de grootste gevechten in de voetbal geschiedenis?

Dus niet van supporters, maar echt van spelers in het veld.
En het moeten officiële wedstrijden zijn zoals die van Wk's en EK's...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Deze vraag is indirect door Twickx al beantwoord bij een andere vraag.....althans, dat schat ik zo in....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil filmpjes ^^

Andere antwoorden (3)

De kwartfinale van het WK Beach Soccer tussen Argentinie en Uruguay is uitgelopen op een vechtpartij. Het duel werd vanmiddag gespeeld op het Copacabana-strand in Rio de Janeiro.

De vechtpartij ontstond nadat Uruguay met twee late treffers alsnog met 2-1 wist te winnen. De Argentijnen claimden dat de Uruguayanen de bal terug hadden moeten geven voor de aanval waaruit het winnende doelpunt viel.

Na het laatste fluitsignaal liep de boel uit de hand. Volgens ooggetuigen vlogen plastic stoelen door de lucht en werden veiligheidsmensen aangevallen door woedende Argentijnse spelers. Ook de Uruguayaanse spelers moesten het ontgelden.

De Uruguayanen wist het speelveld vervolgens te ontvluchten en sloten zich op in de kleedkamer. De Argentijnse spelers probeerden de vechtpartij nog wel voort te zetten, maar werden gekalmeerd door de Braziliaanse politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit was een aant al jaren geleden iedergeval een veldslag aldaar, hoezo hebben ze het weer gedaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar je hebt een artikel "copy-paste" behandeling gegeven, wat enkele jaren geleden plaatsvond met de stelligheid en datering van vandaag :) Misschien helpt het lezen van een artikel voordat je de 'paste' knop klakkeloos beroerd :))
Anders wil een bronvermelding ook wel eens helpen.
Er is ooit een voetbalwedstrijd uitgemond in een echte oorlog van 4 dagen of 100 uur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog duidelijk op mijn netvlies staat de schoppartij tussen
Nederland en Portugal (0-1) op het WK van 2006
in Duitsland (25 juni 2006).
Vreselijk was dat. De scheidsrechter trok 20 kaarten
waaronder 4 rode. Niet om aan te zien de onmacht van
Nederland en het venijn van Portugal.
Nederland vloog uit het toernooi en alle oranje versiering was de dag erna verdwenen uit de straten en Nederland was een deceptie rijker.
Kijken hoe het dit jaar gaat.