Huren de Noord Koreanen supporters uit China?

Ik hoorde het limks en rechts,omdat ze bang zijn voor asielaanvragen

kan iemand het bevestigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dit klopt, maar ik heb ook gelezen dat er enkele Chinezen in het stadion zitten die niet door Noord-Korea zijn ingehuurd maar daar zitten omdat ze het voetbal van Noord-Korea mooi vinden en omdat het hun buurland is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?

Andere antwoorden (4)

Klopt, dit gerucht berust op waarheid. Het ziet er allemaal heel vrolijk uit op de tribunes, maar het is allemaal gespeeld.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
Dit is inderdaad waar.
Ook al zie ik meestal het verschil niet.
Zijn beide een beetje uit de categorie spleetogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klopt Noord Korea is n.l bang dat hun supporters asiel zullen aanvragen.Triest .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Triest? Het is ook triest dat wij bepalen wanneer en hoe ze in Afghanistan democratie krijgen, en of de verkiezingen in het ene Balkanland wel en het andere niet democratisch genoeg waren om de uitslag 'leuk' te vinden. Ik zou zelf niet graag in Noord-Korea wonen, daar niet van, maar er worden hier ook mooie sprookjes over opgehangen. Tot niet zo heel lang geleden was Albanië ook zo'n gesloten land, en dat ligt verdorie in ons eigen Europa. Wij vinden het raar hoe in Noord-Korea over veel zaken wordt gedacht. Of hoe ze in China staken. En hoe Jappanners met hun werkrelaties omgaan. En hoe ze in Zweden tegen alcohol aankijken. Of in Nederland tegen softdrugs en prostitutie.
"Noord-Korea heeft een creatieve oplossing gevonden voor het gebrek aan supporters op het WK in Zuid-Afrika. Het dictatoriale land gaat Chinezen inhuren om op de tribunes plaats te nemen.

Noord-Korea heeft 1.000 tickets klaarliggen voor het Chinese Star Football Team, een professionele cheerleadergroep met acteurs, komieken en zangers. China en Noord-Korea hebben een nauwe band. Miljoenen Chinese vrijwilligers vochten samen met de Noord-Koreanen in de Koreaanse oorlog."

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/146213/noord-korea-huurt-chinese-fans-in-voor-wk/

De angst dat supporters asiel aan gaan vragen is niet ongegrond. Vier Noord-Koreaanse spelers schijnen al "gevlucht" te zijn:
http://www.nu.nl/sport/2272716/vier-spelers-noord-korea-spoorloos.html

Hoewel die uiteraard door de FIFA in alle toonaarden ontkend wordt:
http://www.nu.nl/sport/2272917/fifa-ontkent-vermissing-noord-koreanen.html