De Engelsen noemen dit 'flopping'..

Toegevoegd na 1 minuut:
Google maar eens 'flopping soccer'..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Flopping" is the act of greatly exaggerating one's pain, usually while writhing on the ground, after being lightly touched by the opponent. Ofwel Flopping is de uitvoering van een schromelijke overdrijving van pijn, als de speler op de grond kronkelt, nadat hij slechts lichtjes is aangeraakt door de tegenstander. Een Schwalbe is theatraal op de grond duiken, vaak in combinatie van een been van de verdedigende speler, ten einde de arbiter ervan te overtuigen de bal op de stip te leggen.

Andere antwoorden (4)

De Duitse uitdrukking is gebaseerd op het gedrag van zwaluwen (Schwalben), die zich tijdens hun vlucht soms opeens een heel stuk laten vallen om daarna weer door te vliegen.
Er is geen goed Engels woord voor, bedacht door een Duitser op het WK ,in de finale van 1974. 2e helft 47e minuut.

Toegevoegd na 32 minuten:
Hölzenbein houdt tot op de dag van vandaag vol dat het geen fopduik was, hij werd wel degelijk geraakt door Jansen. ‘Toen waren er maar twee camerastandpunten, waardoor het niet goed te zien is’, zegt Hölzenbein. ‘Maar met de tegenwoordige techniek zou duidelijk te zien zijn geweest dat het geen schwalbe was.’ Ook wijst Hölzenbein erop dat direct na de wedstrijd niemand het over een schwalbe had, sterker nog: ook tijdens de wedstrijd was er, op een armgebaar van Jansen na, geen enkel protest tegen de penalty. ‘Alle Nederlanders hebben me na de wedstrijd gefeliciteerd, niemand heeft een opmerking gemaakt over de vermeende schwalbe.’

Pas later kwam er door een artikel in Bild een discussie op gang. Hölzenbein zou in het stuk hebben toegegeven dat hij een fopduik gemaakt had, maar hij ontkende echter hartgrondig dat te hebben gezegd. Dat er jaren nadien en tot op de dag van vandaag nog over een schwalbe wordt gesproken, heeft volgens hem een duidelijke reden: de Nederlanders kunnen nog altijd niet accepteren dat ze in 1974 geen wereldkampioen zijn geworden, ondanks dat ze het beste voetbal speelden. ‘Daarom zeggen ze nog steeds dat het een fopduik was en dat ze anders wel hadden gewonnen’, zegt Hölzenbein.

Sinds 1974 is Hölzenbein talloze keren aangesproken op de vermeende schwalbe in 1974. Zelfs in Duitsland zeggen ze dat hij de schwalbe heeft uitgevonden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
perfect answer plus
AWM
13 jaar geleden
Thanx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bernd Hölzenbein , nog steeds nachtmerries GRMBLLLL!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En a propos, het was niet in de 47e minuut van de tweede helft........het was in de 24-25e minuut van de eerste helft. Wim Jansen kon het niet weerstaan om de Duitser Bernd Hölzenbein met een gestrekt been te bejegenen, de Duitser maakte een fenomenale Schwalbe, en de bal ging op de stip. Breitner knalde in de 25e minuut Duitsland langszij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bijna 40 jaar geleden OBlo wat een lange termijn geheugen heb je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nachtmerries Barca, nachtmerries :)))))
Het engels voor een Schwalbe is : Swallow.
Performing a Swallow : a deliberate dive to draw a penalty

http://german.about.com/library/blsport_fussb2.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland wordt dit Diving genoemd.
De Fifa gebruikt als officiele term: simulation.

Je kunt dit zelf nakijken door naar de Nederlandse wiki van Schwalbe te gaan en dan links onderin beeld voor Engels te kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I will do that mrs.nice
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mrs?? ben nog niet getrouwd hoor. En nice... valt best wel tegen hoor.