Als een keeper met de bal aan de voet staat na terugspeelbal in strafschopgebied, tegenstander tackelt en bal gaat in doel, telt het als doelpunt?

Het gebeurde zonet in Fifa 12 voor de Wii dat de keeper van de tegenstander met de bal aan de voet stond. Met mijn speler kon ik hem tackelen en de bal ging in het doel. Frappant was dat het als doelpunt werd geteld (lijkt me).

Maar de bal was teruggespeeld naar de keeper en hij stond vlak voor zijn eigen doel. Met mijn speler kon ik in het strafschopgebied komen, tackelde de keeper en scoorde. Duidelijk in de herhaling was te zien dat de keeper struikelde door de tackel van mijn speler op de keeper.

Ik weet niet of het een kaart voor mijn speler had moeten opleveren of niet, maar ben benieuwd eigenlijk. Was het terecht dat Fifa 12 het als een doelpunt had geteld of niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het ligt er net aan of het een goeie tackel op de bal was of een tackele op de keeper zelf, meestal wordt er in die situatie beslist of het een goal is of een overtreding en een kaart.

Dat de keeper de bal heeft, betekent nog niet dat hij heilig is en een soort vrije trap krijgt. Ook de keeper mag onder druk gezet worden. Wanneer het een goede tackle op de bal is, telt het doelpunt gewoon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100