Mogen spelers het strafschopgebied inlopen als de strafschop nog niet genomen is?

Vandaag heeft Dirk Kuijt een strafschop voor Feyenoord tegen Heerenveen gemist, waarna de bal alsnog in het doel werd geschoten. Ik zag, dat, terwijl Kuijt nog met zijn aanloop bezig was, diverse spelers het strafschopgebied in liepen. Ter vergelijking, een doelman mag bij een strafschop toch ook niet naar voren lopen, als de strafschopnemer nog met zijn aanloop bezig is? Dat laatste is het scheidsrechtersteam van Björn Kuipers bij de laatste EK dusdanig aangerekend, dat dat team mogelijk de finale heeft gemist.

7 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erin ging

Antwoorden (1)

Men mag niet eerder het strafschopgebied inlopen voordat de strafschopnemer de bal heeft aangeraakt met de voet .
Het probleem hier in nederland is dat de scheidsrechters die regel ieder keer anders hanteren .