Kan een wedstrijd tussen PSV en Ajax in de Kuip worden gehouden?

Is er een realistisch scenario denkbaar waarin een wedstrijd tussen PSV en Ajax in de Kuip wordt gehouden?

Of een vergelijkbare situatie waarin team A en team B in de thuisbasis van team C spelen?

7 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, bij de Bekerfinale!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bijvoorbeeld in 1998: http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/2760884/1998/05/18/Agressieve-supporters-veroorzaken-fikse-rellen.dhtml
Cryofiel
7 jaar geleden
Kun je dat uitleggen? Ik weet niets van voetbal. Vind het maar saai. Wat is een bekerfinale? Wat is het verschil met een andere finale? Waarom kan een bekerfinale wel in een "vreemd" stadion worden gespeeld, en andere finales niet?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het stadion voor de finale van de KNVB-beker wordt voor de bekercompetitie al vastgesteld. Hieraan kunnen ALLE voetbalclubs die bij de KNVB zijn aangesloten aan meedoen, dus ook amateurs. Verder kent de KNVB 2 betaalde competities en daar worden nooit finales gespeeld, de club die de meeste punten heeft wordt kampioen.

Antwoorden (2)

Ja, als het de bekerfinale is........
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Kun je dat uitleggen? Ik weet niets van voetbal. Vind het maar saai. Wat is een bekerfinale? Wat is het verschil met een andere finale? Waarom kan een bekerfinale wel in een "vreemd" stadion worden gespeeld, en andere finales niet?
In de competitie kan het niet, maar met een beker finale of halve finale soms, kan het nog wel.