Wat zijn de verschillen (spelregels) tussen zaalvoetbal en gewoon veldvoetbal?

Met nadruk op 'spelregels'. Duwen schijnt bijvoorbeeld niet te mogen in de zaal...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
7.3K

Het beste antwoord

De regels van futsal verschillen op veel punten van voetbal. De belangrijkste verschillen zijn:
intrappen in plaats van ingooien;
fysiek contact is verboden;
een gele kaart resulteert in een tijdstraf van 2 minuten;
terugspelen op de keeper is niet toegestaan;
er mag onbeperkt gewisseld worden.
Het geringste fysieke contact leidt tot een strafschop, hetgeen voor veel veldvoetballers veel aanpassing vergt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

buitenspel bestaat niet in zaalvoetbal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de kleding en de schoenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* Intrappen in plaats van ingooien;
* Terugspelen op de keeper is niet toegestaan (tenzij de bal over de middellijn is geweest, de tegenstander de bal heeft gehad of de bal uit is geweest.)
* De keeper mag de bal maar 4 seconden in zijn bezit hebben en moet derhalve de bal binnen 4 seconden wegspelen of binnen 4 seconden de middellijn gepasseerd hebben met de bal.
* Minder fysiek contact;
* Een gele kaart betekent dat de speler een tijdstraf van maximaal 2 minuten krijgt. Tijdens die 2 minuten speelt het betreffende team in ondertal, tenzij het team dat in overtal is scoort, dan mag het team dat in ondertal is het team met 1 speler aanvullen;
* Een rode kaart heeft dezelfde gevolgen als de gele kaart, echter de tijdstraf is maximaal 5 minuten en de speler die de rode kaart getoond krijgt wordt definitief verwijderd. Ook moet hij de zaal verlaten. Het team wordt pas weer met een speler aangevuld wanneer de 5 minuten voorbij zijn of het team dat in overtal speelt scoort.
* Er zijn zeven wisselspelers toegestaan en er mag onbeperkt gewisseld worden.
* Vrije trappen hoeven niet genomen te worden na een fluitsignaal van de scheidsrechter, maar behoeven binnen 4 seconden genomen te worden. Uitzonderingen hierop zijn strafschoppen en andere situaties waarin de scheidsrechter aangeeft dat een bal nog niet genomen mag worden.

Daarnaast geld er in de zaal ook geen buitenspel.