Wat zou er gebeuren als costa rica - nederland beide 5 - 5 hadden gescoord met penalty's?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (5)

Dan zouden er nog meer panals moeten worden geschoten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zouden ze om en om een penalty nemen totdat iemand mist en de ander scoort.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of de ene scoort en de ander mist
Dat noemen ze een shoot off. Dat betekend dat ze penalty's blijven schieten totday er één iemand mist. Het andere team heeft dan gewonnen! Maar gelukkig was dat daarnet niet het geval!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan blijven ze panalty's schieten tot dat er een team mist, en dan is het spel gelijk afgelopen. het kan niet zijn dat dan het andere team nog een kans krijgt. als er een mist, dan is het klaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan moesten ze penalty's blijven nemen tot er één punt verschil zou zijn bij een gelijk aantal genomen penalty's. Dit geldt overigens ook voor alle wedstrijden die nog volgen in dit WK.

Toelichting:

De FIFA heeft regels voor het WK 2014 vastgesteld in het document "Regulations of the 2014 FIFA World Cup". Ten aanzien van het beëindigen van een wedstrijd na gelijkspel uit 5 penalties wordt daar gesteld dat de procedure moet worden gevolgd welke op dat moment geldt volgens het FIFA-document "Laws of the Game". Dit zijn dus de gewone FIFA-regels die gelden op dat moment.

Momenteel vigeert "Laws of the Game 2013/2014". Op bladzijde 54 daarvan staat:
"If, after both teams have taken five kicks, both have scored the same
number of goals, or have not scored any goals, kicks continue to be taken
in the same order until one team has scored a goal more than the other
from the same number of kicks".

Dus ze moeten om en om een penalty nemen totdat er bij eenzelfde aantal genomen penalty's één punt verschil is.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+