wat gebeurt er met de gebruikte voetballen op de WK?

Ze zullen wel geveild worden voor een goed doel, maar ik kan er niets over vinden op het net. Misschien weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er worden vaak ballen het publiek in geschoten en die mogen ze houden maar de ballen als ze uit zijn worden op nieuw gebruik en ik geloof dat de coach ook een bal krijgt

Het beste antwoord

Sporza mocht van kledingfabrikant Adidas de Brazuca-wedstrijdbal van België-Algerije wegschenken. Jasper Van Hauwermeiren uit Brakel mocht een gat in de lucht springen. Hij won de wedstrijdbal van België-Algerije.

Hij gaf alle juiste antwoorden op de prijsvragen en zat pal op het juiste antwoord op de schiftingsvraag.

1. De Brazuca is de eerste bal waarvan de naam door de fans verkozen werd.

2. Brazuce is straattaal voor Braziliaans.

3. De bal bestaat uit 6 panelen.

4. 18.046 deelnemers gaven het juiste antwoord op de drie wedstrijdvragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duidelijk antwword, bedankt!