Waarom spelen op de WK clubs uit en thuis?

N.A.v. een andere vraag op GV vroeg ik me af waarom voetbalclubs in een uitshirt of in een thuisshirt voetballen. In feite speelt toch alleen Brazilie thuis en alle anderen uit. Waarom moet dan toch iedere club in een uit of thuis shirt voetballen?

Toegevoegd na 2 minuten:
De vraag staat er een beetje raar, zag ik net. Ik wilde eigenlijk vragen: waarom spelen de clubs op het WK in hun uitshirt of in hun thuisshirt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Antwoorden (1)

Als iedereen in zijn thuis-shirt zou spelen, heb je kans dat de teams teveel op elkaar lijken.

De keuze tussen thuis- en uitshirt wordt door een loting bepaalt.
Lijken de shirts van de teams alsnog teveel op elkaar, dan kijken ze welk shirt het beste van toepassing, is bij die wedstrijd