Hoe snel kunnen de klachten van voetballers genezen?

Het valt mij op,dat sommige voetballers,nadat ze minuten op de grond hebben liggen te kermen van de pijn,(zonder te zijn aangeraakt),dat deze spelers weer snel aan het spel deelnemen,zonder dat ze overigens behandeld zijn.Noemen ze dit niet spelbederf,en staat op spelbederf niet een kaart?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik bedoel dus dat ze de tegenspeler een kaart willen aansmeren,en daarom net doen alsof er een zware overtreding op hun gepleegd is,terwijl ze niet of nauwelijks zijn aangeraakt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (6)

Sommige ingebeelde klachten kunnen heel snel genezen, maar aan de andere kant als een voetballer echt paranoïde wordt kan het jaren duren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Is net als vroeger toen je kind was. Als je je pijn gedaan had, was de pijn vrij snel vergeten op het moment dat je iets leuks kreeg, een dropje ofzo. Idem voor voetballers. Als ze zo de penalty krijgen, is er niets meer aan de hand.

Mocht er zich opeens een grote kans voordoen in de buurt van de speler die nog nahinkt, dan is die vaak ook wonderbaarlijk genezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk heeft het meer te maken met tijd te winnen als men aan de winnende hand is. Natuurlijk komen er nadien speelminuten bij na de officiele speeltijd.

Maar het voordeel van blijven liggen is dan meer
1) het spel ligt dan stil en zo probeert men het ritme uit de match te halen. Want meestal is de andere ploeg in het offensief.
2) men krijgt de kans om een paar minuten te recupereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra het gespeeld is, is het spelbederf en staat er een kaart op. Als ze echt geraakt worden dan zorgt de adrenaline er vanzelf voor dat je niet echt meer pijn hebt en dat je vanzelf weer doorgaat en pas na de wedstrijd er last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de scheidsrechter voor elke vorm van spelbederf een gele kaart zou geven, zal er geen enkele wedstrijd met 22 spelers eindigen.

Ja, spelbederf is heel erg onsportief, vooral het aanstellen en beetje hinken, wanneer er dan een diepe bal wordt gegeven, zijn voetballers vaak wonderbaarlijk snel genezen.

Er zijn een aantal voetballers die door dit gedrag een reputatie hebben opgebouwd. Zij worden op een andere manier "gestraft", wanneer er dan echt iets aan de hand is, wordt er soms niet gefloten. Een mooi voorbeeld was Suarez tegen Feyenoord, hij heeft de reputatue van "stervende zwaan", toen er echt een overtreding op hem werd gemaakr door de Vrij in het strafschopgebied, werd er niet gefloten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heet een swalbe dan wil de speler graag een penalty of vrijetrap