Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat gebeurt er als jong FC Twente, jong PSV of jong Ajax kampioen wordt in de jupiler league?

ik vraag me af wat er gebeurt als een van deze ploegen kampioen wordt of een periodetitel pakt. kunnen deze ploegen dan promoveren of is dit niet mogelijk. stel dat jong PSV zou promoveren zou je dus in de eredivisie PSV- jong PSV als wedstrijd krijgen. Dit lijkt mij competitievervalsing dus ik zou graag willen weten wat er dan gebeurt met deze ploegen. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
44.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De beloften teams kunnen niet promoveren naar de Eredivisie. Dus worden ze kampioen dan zijn ze officieel wel kampioen maar promoveren ze niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook Achilles '29 kan niet promoveren. En zie de link voor alle spelregels met betrekking tot de beloftenteams
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beloftenelftallen mogen niet promoveren. De beloftenelftallen kunnen wel een periodetitel winnen, maar mogen niet meedoen aan de play-offs. Beloftenelftallen krijgen geen bonus van 75.000 euro die bij winst van een periodetitel wordt uitgekeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niets mogen niet promoveren jong Ajax is kampioen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding