Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet Italie mee met de Confederations Cup en niet Nederland?

Ik weet dat de deelnemers aan de Confederations Cup bestaan uit het gastland, de winnaars van de zes regionale voetbalbonden (UEFA, Concacaf etc) en de regerend wereldkampioen.

Aangezien Spanje zowel de regerend wereldkampioen als de regerend Europees kampioen is, vraag ik me af waarom Italie, als verliezend EK-finalist naar de Confederations Cup mag en niet Nederland als verliezend WK-finalist?

(Logischer lijkt het mij om in zo'n geval het land dat van deze twee het hoogst op de Fifa-ranking staat naar dat toernooi te sturen.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Spanje was door de winst op het WK 2010 al verzekerd van de Confederations Cup. Omdat Spanje ook het EK 2012 won, mag de verliezend finalist van dat toernooi naar de Confederations Cup. En dat is, juist ja, Italië! Daarom doen zij dus mee en een hooggeplaatst land als Nederland niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding