Als je bedoelt wat het verschil is tussen de Champions League en de Europacup: dat is hetzelfde.

De Champions League is het toernooi waar alle landskampioenen meespelen maar ook een aantal lager geëindigde teams. De naam 'Champions' (kampioenen) is dus niet geheel juist: het is de Europacup.

De Europacup is ook een benaming voor de beker die de winnaar krijgt die één van de Europacup-toernooien voor clubteams wint.

Als je toch de Champions cup bedoelt: die naam klopt niet echt, kijk maar hier http://en.wikipedia.org/wiki/Champions_Cup dat kunnen wel 16 dingen betekenen en het betekent over het algemeen een beker der kampioenen. Waarschijnlijk bedoel je de UEFA Champions League wat een ander woord is voor Champions League en wat vroeger bekend stond als de European Champion Clubs' Cup or European Cup en dan zijn we weer rond: het is dus hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Champions League is het belangrijkste voetbaltoernooi voor clubs in en rond Europa. Het toernooi wordt georganiseerd door de Europese voetbalbond UEFA.

Een Champions Cup is een beker die gewonnen kan worden bij wedstrijden in diverse sportdisciplines: bowlen, hockey, waterpolo, lacrosse, zaalvoetbal, etc.
Amadea