Gegevens uit maart 2003 heb ik daarover gevonden. Veel zal er niet in de aantallen veranderd zijn, vermoed ik:

Nederland heeft ruim 7000 voetbalvelden. Die worden bespeeld door ruim 3000 voetbalclubs.

En volgens gegevens uit september 2005 zijn in Nederland bij voetbalverenigingen ongeveer 300 kunstgrasvelden in gebruik. Hiervan zijn 263 kunstgrasvelden van normale afmetingen en ruim 30 pupillenvelden annex oefenhoeken. Verder zijn er nog acht kunstgrasvelden waarop uitsluitend wordt getraind.

Dus het geschatte antwoord op de vraag is:
300 kunstgras en 6700 gras voetbalvelden.
Amadea