hoeveel penalty's worden genomen als ze er allemaal ingaan en het dus gelijk zou blijven 5-5-10-10 zou dan de reservebank komen en de keepers? En dan?

het kan toch niet oneindig doorgaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal
11.4K

Antwoorden (7)

ze gaan gewoon door totdat er eentje mist.
11 jaar geleden
Als iedereen al een keer heeft genomen, wordt er voor een tweede keer genomen.

Stel dat het de hele tijd gelijk blijft, dan gaat het inderdaad oneindig door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt in series gewerkt, en statistisch gezien is de kans dat er meer dan drie of vier series nodig zijn, al erg klein.

In het verleden werd zelfs wel eens getosst om wedstrijden. Tegenwoordig doet men dat niet meer voor zover ik weet. Het moet ook wel heel demotiverend zijn om na een complete wedstrijd plus verlenging en penalties uiteindelijk het pleit te moeten beslechten met het opgooien van een munt. Penalties hebben dan niet IETS met voelbal te maken. Min of meer dan. Maar ik neem aan dat men in theorie uiteindelijk ook tot zoiets zal vervallen wanneer het zou gebeuren dat na 10 series penalties er nog altijd niemand gemist heeft. In de praktijk gebeurt dat echter nooit, dus dat soort maatregelen zullen niet nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net zoveel tot er eindelijk één ploeg is die na een gelijk aantal genomen strafschoppen er één meer in heeft liggen dan de andere ploeg.

En dat kan af en toe echt heel lang duren:
"De langste strafschoppenserie in de geschiedenis vond plaats in 2005 in het bekertoernooi van Namibië: KK Palace en Civics hadden er 48 nodig voor een beslissing. KK Palace won de serie met 17-16. De langste serie tijdens een internationaal toernooi vond plaats in de halve finale van het Europees kampioenschap voetbal onder 21 - 2007. Jong Oranje en Jong Engeland moesten er in totaal 32 nemen voor een beslissing: 13-12 voor Jong Oranje."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafschop_%28voetbal%29#Strafschoppenserie

En die laatste kan ik me nog goed herinneren. We hadden kaartjes voor Spanje-Argentinie in Enschede en we konden de serie maar net afkijken voordat we naar het stadion moesten gaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, ik zie dat ik maar de helft van je vraag gelezen heb.
Nee, de penalties worden alleen genomen door de spelers die op het moment van het einde van de verlenging in het veld staan.
Als ze alle 11 een penalty genomen hebben, dan wordt er weer opnieuw begonnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de spelers die nog speelgerechtigd zijn bij het eindsignaal (degenen die in het veld staan). mogen meedoen aan de strafschoppen serie. Dus niet de reserves.
In aanvulling op het vorige antwoord geldt ook nog dat als één team nog minder spelers heeft (bijvoorbeeld 10) het team met meer spelers een aantal (in dit geval één) spelers moet uitzonderen van de deelname aan de serie.
Ook mag eventueel de keeper nog vervangen worden als nog niet alle wissels nog niet zijn gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, de antwoorden voor mij kloppen allemaal. Ik zou er nog aan toe willen voegen, dat de keeper bij de veldspelers hoort. Nadat alle spelers zijn geweest van allebei de teams, beginnen ze weer opnieuw. Mits het gelijkspel staat natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sterker nog, in Amerika is er een highschool-wedstrijd geweest, die 2 dagen in beslag nam, en 50 strafschoppen waren er genomen. Dan nemen er gewoon bepaalde mensen 2, 3 keer.
Hier de link: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=159730
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja twee dagen is wat overdreven.... als de zon daar een uur later was ondergegaan hadden ze het op dezelfde dag kunnen afmaken ;)