Waarom waren er bij de EK voetbal in 1976 slechts 4 deelnemende landen?

11 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niet echt een waarom denk ik. Het was gewoon zo bepaald. Later hebben ze dat veranderd.

Het beste antwoord

De regels waren toen anders meer voorrondes ed.
Mede het commerciële gedeelte zorgt nu voor een groter toernooi met meer voorrondes bovendien hebben nu meer mensen tv waardoor het bereikbaarder is geworden voor iedereen.
Sportief gunstiger en er is een grote financiële steun om zo'n toernooi te organiseren mede door de commercie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tijdens de eerste jaren van het EK werden er verschillende voorrondes gehouden en bleven er uiteindelijk 4 landen over die mochten gaan strijden in de eindstrijd. Uit deze landen werd dan een land gekozen wat het toernooi mocht organiseren. Vanaf 1980 zijn deze regels veranderd en werd er van tevoren een land gekozen wat het toernooi mocht organiseren.