Wanneer en hoe maakt NEderland nog een kans om naar de kwartfinales te gaan?

Ik snap niks van die poules scores etc... maar ben zo benieuwd

Wat moet er gescoord worden zodat Nederland alsnog naar de kwartfinales gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (5)

Als Duitsland wint van Denemarken moet Nederland met minimaal 2 doelpunten verschil winnen van Portugal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling op het vorige antwoord: als 2 of meer ploegen een aantal gelijk punten hebben, wordt er naar de onderlinge resultaten gekeken. Aangezien Nederland 0-1 heeft verloren van Denemarken en Denemarken 3-2 heeft verloren van Portugal, betekent dit het volgende wat betreft doelsaldo's:

Portugal 1
Denemarken 0
Nederland -1

We gaan er dus van uit dat Denemarken verliest verliest van Duitsland, die blijven dan op 0 staan, omdat alleen de onderlinge resultaten tellen.

Als Nederland 1-0 zou winnen, zou dit betekenen dat iedereen op 0 zou staan. Dan wordt er gekeken naar het aantal gescoorde doelpunten, dan zou Portugal doorgaan. Als Nederland 2-0 wint, komt Nederland op +1 en Portugal op -1. Dat zou betekenen dat Nederland door gaat! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als duitsland van denemarken wint en nederland met 2 punten verschil van portugal wint (2-0, 3-1, 4-2 etc)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als Duitsland zondag wint van Denemarken en Nederland wint de wedstrijd van Portugal met 2 doelpunten verschil, dan zijn we alsnog door.

Laten we duimen dat dit gaat gebeuren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nu heeft:
den- 3
dui- 6
ned- 0
por- 3

duitsland is dus al bijna door, is nog niet helemaal zeker.
stel duitsland wint en wij winnen dan staat het:
den- 3
dui- 9
ned- 3
por- 3

en dan gaat het tussen nederland portugal en denemarken om doelsaldo. als wij dat nog willen halen moeten we nog met minimaal 2 doelpunten verschil winnen.

verder kan duitsland zelfs nog niet doorgaan door:
den- 6
dui- 6
ned- 0
por- 6

en dan op doelsaldo van duitsland protugal en denemarken.
dan liggen wij er wel uit dut laten we daar dan maar niet op hopen.