Dat is niet te zeggen, omdat er geen precieze standaard afmeting is waaraan alle velden ter wereld moeten voldoen.

"Een normaal (de gebruikelijke maat op (inter)nationaal niveau) voetbalveld heeft als afmeting: 100-120 meter bij 64-75 meter. De middencirkel heeft een straal van 9,15 meter. Een doel is 7,32 meter breed en 2,44 meter hoog(binnenwerks) en de penaltystip bevindt zich op 11 meter vanaf de doellijn.

Er mag volgens de regels van de FIFA een grotere variatie bestaan voor speelvelden waarop geen internationale wedstrijden plaatsvinden. Voor bepaalde competities of landen wordt dat formaat specifieker.
Instantie Breedte Lengte
FIFA (algemeen) 45 - 75 m 90 - 120 m
FIFA (internationaal) 64 - 75 m 100 - 110 m
UEFA
(CL-groepswedstr) 68 m 105 m
KNVB (algemeen) 64 - 69 m 100 - 105 m
"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voetbalveld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een enorm grote verschillen zeg.... het maakt notal wat uit of een veld 100 of 120 lang is en 64 of 75 meter breed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, 't maakt ook nog al wat uit, als je gewend bent op een veld van 120 meter lengte te spelen en je moet opeens op een veld van 100 spelen, loop je kans dat je eerste paar passes ietwat te ver geschoten worden. Ook een leuk stukje:
http://www.nusport.nl/voetbal/2293560/excelsior-verkleint-veld-wegens-kunstgras.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom zie je sommige trainers VOOR de wedstrijd het veld uitmeten [stappen]. Dit omdat zijn opstelling directe gevolgen ondervind op de lengte en breedte.
Over het algemeen: hoe beter de club, hoe groter het veld.