Zijn de supporters van Excelsior hetzelfde als die van Feyenoord, of Sparta?

Zijn dit dezelfde supporters of hebben ze hun eigen club? En waarom zijn ze dan bijv niet alleen voor Feyenoord omdat die de beste is?

12 jaar geleden
in: Voetbal
4.9K
Powergen
12 jaar geleden
Ik denk dat je nu heel veel mensen in r/dam op hun tenen trap.
Rutge
12 jaar geleden
Het is maar een vraag, ik ga nergens vanuit.
Powergen
12 jaar geleden
Haha nou.. uit de zin: "waarom zijn ze dan bijv niet alleen voor Feyenoord omdat die de beste is?" lijkt het net of je het wel zo meent.. en dus er ook vanuit gaat.

Antwoorden (4)

Nee, dit zijn allemaal andere supporters.
In ons dorp heb je bijvoorbeeld ook 2 voetbalclubs, rood en blauwe. Ik woon dichter bij de club met rood tenue en ben daar ook gaan voetballen, dus ja dan ben ik voor deze club. En de echte supporters blijven hun club trouw, ik ben bijvoorbeeld voor Ajax. Nu PSV 1e staat ben ik niet gelijk voor PSV. Ik blijf ook me club trouw;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hebben ze hun eigen club. maar een voorkeur voor 1 van die 3. De satellietclub van Feyenoord was vroeger FC Boszoom hierin speelde de harde kern van supporters op zaterdag om op zondag Feyenoord te kunnen bezoeken.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/2387640/2006/11/07/Deadline-voor-FC-Boszoom.dhtml?redirected
12 jaar geleden
Bij Excelsior komen ook Feyenoord-Supporters en andersom, omdat beide clubs een samenwerkingsverband hebben. Soms bekijken ze in 1 weekend beide clubs.

Er zullen geen/weinig supporters van Feyenoord (Rotterdam-Zuid) zijn die naar Sparta (Rotterdam-West) gaan kijken en andersom, omdat die onderlinge verhoudingen van oudsher wat moeizamer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Rotterdam zijn er drie voetbalclubs met ieder hun eigen supporters, Feyenoord is de GROOTSTE club, niet per se de beste, en heeft dus de meeste supporters. Excelsior en Feyenoord werken wel samen, Sparta staat appart, dit is overigens ook de oudste betaald voetbalclub van Nederland.
Alle clubs komen uit een andere wijk en hebben daar van oorsprong hun supporters zitten, nu zitten supporters van voornamelijk Feyenoord overal in het land!