Moet je aan bepaalde criteria voldoen om als profvoetballer in een Eerste of Reserve ploeg te mogen meespelen van een 2de of 3de Klasser? Zoja, welke?

Zijn er bepaalde voorwaarden om als profvoetballer in een eerste ploeg te mogen/kunnen spelen? Ik heb namelijk tussen mijn 12j & 15j 2 jaar bij één club en 1 jaar bij een andere club gespeeld in 3de en 2de Provinciaal. Nu ben ik reeds 19j en zou ik heel graag mijn Hobby & Droom hervatten. Hiervoor ben ik dan ook nog steeds bezig met mijn fysiek te onderhouden. Nu was mijn vraag dus,

Kan ik mij zomaar gaan aanmelden bij een ploeg uit 2de of 3de Klasse voor een Test te mogen doen?

Zoja, geldt dit voor zowel in Nederland als in België?

(Ik kom namelijk uit België)

Zoniet, waarom niet? En wat moet ik dan doen om mijn 'droom' waar te maken?

Graag meer uitleg aub...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Antwoorden (1)

Je hoeft niet aan bepaalde eisen te voldoen. Alle spelers in Nederland en België kunnen gewoon spelen als prof, zolang je maar wordt geselecteerd door de trainer/coach.

Zelf ben ik veel met voetbal bezig en ben ik assistent trainer... er gaan wel eens spelers bij onze club vandaan naar een BVO (betaald voetbal organisatie) en daar zijn geen regels voor. Ja de enige regels zijn: kwaliteit goed en fysiek gezond.

Je kunt je dus gewoon aanmelden, echter zal het moeilijk zijn om er weer tussen te komen, aangezien ze je waarschijnlijk eerst willen zien voetballen. Maargoed, wie niet waagt......

Toegevoegd na 3 minuten:
ps. Ik zie net dat het om 2e en 3e klasse teams gaat... zij zullen je er overigens wel snel bij willen hebben. Zelf sta ik bij een 1e klasse langs de lijn en zelfs daar willen we na een aantal trainingen een poging wagen om een speler als jij mee te laten spelen in de hoofdmacht.